Domeniko Dolče i Stefano Gabana: Mali jubilej modnih magova

by | septembar 5, 2010

Poslovni i ljubavni partneri Domeniko Dolče i Stefano Gabana ove godine obeležavaju četvrt veka svoje karijere, ali najavljuju da će modni svet tek videti ono najbolje od njih.

Dolce & Gabbana


Dvadeset pet godina rada je mali jubilej. Tako bar kažu Domeniko Dolče i Stefano Gabana, dizajnerski dvojac čiji su modeli pokorili svet. Za to vreme oni su stvorili prestižnu modnu marku nazvanu po njihovim prezimenima i lansirali komercijalnu varijantu označenu inicijalima D&G.

 

U prvoj, oni u potpunosti iskazuju svoju maštu i stvaraju jedinstvena ostvarenja visoke mode, dok prodajom druge, koja je po cenama dostupnija širokima masama, popularizuju brend. Da su umetnički vrlo slični shvatili su čim su se sreli. Bilo je to 1982. godine, ali tada su samo razgovarali o svojim idejama, jer su obojica radili kao asistenti u različitim ateljeima. Svoju prvu zajedničku kolekciju prikazali su 1985. na Nedelji mode u Milanu. Aplauz koji su tada dobili jasno je pokazao da će njihovo stvaralaštvo obeležiti godine koje slede. Prvi butik otvorili su 1989. u Japanu, a samo godinu dana im je bilo dovoljno da finansijski ojačaju i da 1990. pokrenu i mušku liniju čije se predstavljanje poklopilo sa otvaranjem prvog butika u Milanu.

 

Dolce & Gabbana

 

Pedesetdvogodišnji Domeniko i četiri godine mlađi Stefano uveli su brojne novine u modu. Možda je njihova najpoznatija inovacija takozvani „koncept veša“. Insistirali su na tome da je ženski veš deo garderobe koji treba da se vidi. Brojne dame su zbog njih počele da nose čipkasti bodi ispod sakoa kao garderobu za poslovne večere i sastanke. Da se nisu istrošili kada su u pitanju ideje, pokazali su prošle godine kada su lansirali neobične haljine sa crno-belim printovima lika Merilin Monro i najavili da tek nameravaju da menjaju modu.

 

Dolce & Gabbana

 

Veliki trijumf

Razumljivo je onda zašto su svi čekali da vide kakva će biti njihova revija povodom četvrt veka rada. U raskošnoj sali Pozorišta „Metropol“ u kojem je nekada nastupala njihova muza Marija Kalas, održana je spektakularna revija. Prikazani su modeli koji će obeležiti predstojeću sezonu jesen-zima koji vraćaju žensku i mušku modu u tradicionalna poimanja lepog. Žene ističu struk, zavodljive su i pomalo opasne, ali nadasve ženstvene, dok su muškarci umereno „mačo“, sa garderobom koja pokazuje da su modno osvešćeni. Iako su se svi pitali koja će to grandiozna kreacija zatvoriti šou, Domeniko i Stefano su se odlučili za presedan. Reviju je zatvorila svita od sedamdest pet manekenki koje su pistom koračale u svedenim, savršeno skrojenim crnim odelima sastavljenim od sakoa i slip gaćica! Da slika bude upečatljivija, ali i tek da bi se znalo ko je glavni u modnoj industriji, u defileu manekenki bila su gotovo sva najpoznatija i najtraženija lica današnje mode, sa slavnom Natašom Poli na čelu.

 

Domeniko Dolče i Stefano Gabana i Madona

 

Zvezde umesto reklame

Iako im niko ne može poreći vrhunsku modnu inovativnost zahvaljujući kojoj godinama uspevaju da ostanu u vrhu, mnogi su smatrali da dvojici kreatora najveću popularnosti donosi druženje sa poznatima. Naime, na spisku njihovih bliskih prijatelja nalaze se Madona, Viktorija i Dejvid Bekam, Dženifer Lopez, Kajli Minog, Flavio Brijatore, Eva Mendez, Naomi Kembel, ali i brojni italijanski fudbaleri i TV lica poput kontroverzne „bambole“ Valerije Marini. Ova prijateljstva pokazala su se kao njihova najbolja reklama, ali ne samo zbog toga što te poznate ličnosti često nose njihovu garderobu. Svakog leta na jahti modno-ljubavnog dvojca neko od tih ljudi bude njihov specijalni gost, što obavezno zabeleže kamere paparaca.

Izvor: Pre

Tagovi: