10 tajni o tome kako stvarno funkcioniše svaki modni događaj

by | septembar 3, 2014

Nigde nije savršeno. Pa tako ni u svetu mode. Donosimo vam popis čuvanih tajni kako stvari funkcionišu iza piste, gde stvari baš i nisu sjajne.

sipa_00677247_000084

1. Dizajneri plaćaju poznatim osobama da dođu na njihove revije

S dolaskom poznatih dolaze i mediji, koje je teško dovući na svoju reviju tokom fashion weeka, kada se dnevno održava hrpa događaja. A što je veća zvezda, to više košta, ali je i bolja propraćenost.

2. Modeli rade besplatno

Modeli koji su tek zakoračili u svet mode često rade za manje prestižne ili nove dizajnere, te nisu plaćeni za svoj rad. Umesto toga dogovore se za „trampu“ i dobiju komade odeće u protivrednosti prethodno dogovorenog honorara. Ako im se ne sviđa odeća tog dizajnera, nemaju o čemu pregovarati.

3. Urednici pozajmljuju odeću i modne dodatke kako bi ih nosili na revijama

Većina urednika ne zarađuje basnoslovne svote, pa se, ako ne dolaze iz bogatih porodica, moraju osloniti na pozajmice i poklone dizajnera kako bi se sredili dovoljno dobro da budu fotografisani i možda na nekoj stranici časopisa.

4. Odlazak na reviju ima više veze s tim da budete viđeni, nego da vidite odeću

Činjenica je da ćete verovatno bolje videti odeću online, a i nakon revije ionako će različiti urednici birate komade i pokazivati ih u svojim izdanjima, pre nego što ćete moći da ih kupite. U svakom slučaju, odlazak na reviju stvar je prestiža i toga da se zabileži (po mogućnosti fotografijom) vaš dolazak, druženje s ljudima (i upoznavanje novih), te mogućnost da na društvenoj mreži objavite gde ste i s kim.

5. Mesto na kojem sedite je od apsolutne važnosti

Društveni status može se iščitati po sedećim mestima, od prvog reda na kraju piste i od kraja piste prema početku. Na njujorškom Fashion Weeku, prvo sedište s leve strane, na kraju piste, uvek je rezervisano za Anu Vintur – urednicu Voguea. Glavni urednici i vodeći ljudi iz sveta mode obično zauzimaju prvi red, kao i slavne osobe i veliki (bogati) kupci. Ako neki urednik završi na mestu koje smatra degradirajućem, zahtevaće bolju poziciju, što često može završiti verbalnim ispadima, ali i napuštanjem revije.

6. Nikad nema ničeg dobrog u poklon-kesama na odlasku

Osobe iz prvih redova obično dobiju poklončiće nakon revije, no ne brinite, obično je reč o prilično neinspirativnim stvarima kao što su predmeti s logom dizajnera ili sponzora. Ponekad će se unutra naći kupon za lasersko uklanjanje dlačica na licu, ali te stvari retko ko iskoristi. Primatelji poklona, kesice većinom proslede asistentima ili ih jednostavno ostave na reviji.

7. Najčešće svi raspravljaju o tome koliko im je dosta fashion weeka

Svakodnevni posao uređivanja časopisa ili portala ne prestaje samo zato što vi morate svakodnevno posećivati desetodnevni fashion događaj.

8. Odeća koju vidite na pisti verovatno nije ono što ćete videti u buticima

Nema veze koliko se modnim urednicima svidelo ono što su videli, ako to butici ne kupe, nikada se neće naći u široj prodaji. Prodavnice često traže od dizajnera da naprave neke imitacije kako bi bilo više prodavano.

9. Svuda ima besplatnog alkohola

Na zabavama, naravno, ali i na samim revijama, u posebnim sponzorskim delovima koji su namenjeni modnim urednicima kao mesto predaha između revija. Pa se, ako niste oprezni, vrlo lako možete napiti, jer iako tamo bude i hrane, ljudi je retko jedu, dok se oko pića nimalo ne srame.

10. Revije redovno kasne

Revije uvek počnu barem 15 minuta posle predviđenog vremena, a najčešće oko pola sata. Ponekad se radi o tome da dizajner čeka nekog posebno važnog urednika ili kupca, ponekad se modeli još uređuju ili se još šije odeća.

Izvor: magazin.hr, M. G.

Tagovi: