DECA koja čitaju bolje KOMUNICIRAJU

by | decembar 16, 2009

citanjeIntenzivno čitanje kod dece školskog uzrasta uspešno poboljšava kvalitet bele moždane mase, koja sprovodi signale između delova mozga u kojima se informacije obrađuju.

Deca koja intenzivno čitaju razvijaju bolje sposobnosti razumevanja i komunikacije, pokazalo je jedno istraživanje u SAD.


Studija je sprovedena nad 72 dece školskog uzrasta, čije su moždane funkcije praćene pre i posle šestomesečnog intenzivnog programa za poboljšanje sposobnosti čitanja.


Skeniranje mozga nakon završetka programa pokazalo je da se kvalitet bele moždane mase, koja sprovodi signale između delova sive mase gde se informacije obrađuju, značajno poboljšao nakon čitačkog „tretmana“, piše žurnal „Neuron“.


Naučnici Marsel Džast i Timoti Keler sa Karnegi Melon univerziteta pregledom snimaka sa skenera utvrdili su da se kvalitet moždanog tkiva zaista promenio.


– Revolucionarno je otkriće da se ovom jednostavnom metodom može uticati na kvalitet moždanog tkiva, a samim time i funkcije mozga – rekao je Džast. On je dodao da je „terapija“ čitanjem dala rezultate koji bi mogli da se iskoriste u tretiranju poteškoća u učenju i čitanju kod dece, kao i pojedinih drugih razvojnih poremećaja.


(MONDO)


Tagovi: