EVROPSKI TREND: Pivo gubi na popularnosti?

by | februar 1, 2010

Prošle godine Nemci su ispili manje piva nego 2008, a prema podacima Federalnog zavoda za statistiku, nemačke pivare su zabeležile pad prodaje tradiciononalnog penušavog pića za 2,8 odsto, na 100 miliona hektolitara.

pivoU Nemačkoj, zemlji poznatoj po tradiciji proizvodnje piva, nastavja se tendencija opadanja prodaje tog pića, prenela je ruska agencija Lenta.ru.

 

Samo je 2006. godine, kada je u Nemačkoj održano svetsko prvenstvo u fudbalu, zabeležen skroman rast prodaje piva.

 

Prodaja mešavina piva sa drugim pićima, na primer sa koka-kolom ili sokovima, koje su pivare počele da proizvode u nastojanju da uspore pad proizvodnje, 2009. godine je opala za 3,1 odsto. Na nemačkom tržištu prošle godine je prodato 85,9 miliona hektolitara piva, što je za 2,1 odsto manje nego 2008. Poređenja radi, 2000. godine je prodato bezmalo 110 miliona hektolitara piva.

 

Još slabija prodaja, međutim, zabeležena je u zemljama Evropske unije, gde je, prema proračunima eksperata, opala za 7,9 odsto. Nemačko pivo gubi popularnost i u drugim zemljama sveta, gde je tražnja tradicionalnog nemačkog pića smanjena za 4,6 procenata.

 

(Tanjug)

Tagovi: