Categories Fitness

Jaki i lepi trbušnjaci

Autor: Milan Zarić, profesor sporta

www.licnitrener.com

Mnogo pitanja ima u vezi sa trbušnjacima. Koje vežbe da radim, moram li da redukujem ishranu, treba li mi kardio, kako da mi se trbušnjaci zategnu…?

 

Trbušnjaci su kao i svaki drugi mišić, potrebno ga je angažovati u obe kontrakcije, i koncentričnoj i ekscentričnoj (podizanje ka gore i spuštanje na dole). Na taj način angažujemo više mišićnih jedinica i samim tim je naš rad efikasniji. Najbolje je raditi trbušnjake minimum 3 puta nedeljno, najmanje 10 minuta, smenjivati intervale rada i pauze, i uključiti obavezno istezanje na kraju treninga.

Treba odvojiti jake trbušnjake i lepe i izražene, a da bismo imali i jedno i drugo moramo se mnogo potruditi. Jaki trbušnjaci su funkcionalni mišići, sposobni smo da radimo razne aktivnosti kao što su penjanje, trčanje, skakanje. Estetski trbušnjaci su oni koji su golim okom vidljivi ali nisu u dovoljnoj meri funkcionalni, do njih smo došli veoma rigoroznom ishranom ali bez treninga, lep ali beskoristan mišić.

Da bismo povezali i jedno i drugo moramo biti vredni i spremni na razna odricanja koja se najviše ogledaju u ishrani, ali i u odvajanju vremena za trening. Ukoliko krenete ovim putem budite pošteni prema sebi, ako je dan za trening, onda treniramo, nije dovoljno otići u teretanu nego i vredno trenirati, tretirajte trbušne mišiće kao jedne od najvažnijih na vašem telu.

Da zaključimo, moguće je imati trbušnjake bez ikakvih vežbi jer ćemo ishranom eliminisati masno tkivo sa naših mišića i time ih istaknuti u prvi plan, ali ukoliko treniramo do lepih trbušnjaka stižemo brže i osposobljavamo naše telo za razne letnje aktivnosti, poput odbojke, igara u vodi, ali i za poziranje na plaži.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

UREĐENJE DOMA