Savladajte veštinu poslovne komunikacije

by | oktobar 3, 2013

Napreduju li brže oni koji zapravo manje znaju i manje vrede od vas? Možda je krajnje vreme da savladate veštinu komunikacije.

Successful business woman giving a presentation on flipchart.

Koliko ste puta u školi, na fakultetu, konkursima pa i na poslu gledali kako bolje prolaze ili brže napreduju oni koji manje znaju ili vrede od vas? Razlog tome, ne mora biti protekcija i dobre veze. Možda je samo reč o veštini komunikacije. Nekome je prirođena, neko je mora naučiti jer je za postizanje uspeha veoma važna. Dakle, ako ste ambiciozni, vežbajte veštinu poslovne komunikacije!

Šta je poslovna komunikacija?
Poslovna komunikacija je formalna vrsta komunikacije jer se tokom razmene informacija moraju poštovati određena pravila. Uopšteno govoreći, postoje dve vrste poslovne komuniakacije: vodoravna i okomita.

Okomita podrazumeva komuniciranje između nadređenih i podređenih, a vodoravna između kolega u istom rangu. Međutim, ni u poslovnom svetu ne vlada uvek samo formalna komunikacija. Naprotiv, na zajedničkim ručkovima, proslavama, jubilejima ili sportskim takmičenjima dozvoljena je, čak i poželjna, određena doza spontanosti, duhovitosti i neposrednosti.

Za uspešno obavljanje posla važna je i pisana i verbalna, ali i neverbalna komunikacija, geste, jer šefovi i poslovni partneri procenjuju bukvalno – sve! Teško da će vam vrediti izvrsno napisan izveštaj ako ga na sastanku ne budete znali dobro obrazložiti. Isto tako, sva vaša poslovnost i besprekorna formalna komunikacija mogu pasti u vodu ako ste u neformalnom komuniciranju kruti, namrgođeni ili skloni gafovima.

Zbog čega je važna?
Poenta komunikacije je prenos informacija i poruka od pošiljaoca do primaoca u neizmenjenom obliku. A to znači da svoju poruku trebate reći tako da primaocu omogućite da je razume tačno onako kako ste želeli. S druge strane, za vladanje veštinom komunikacije neophodno je da naučite slušati sagovornike kako biste i vi njih razumeli.

O njoj može zavisiti i to hoćete li biti primljeni na posao ili unapređeni jer ako svoje znanje i sposobnosti ne budete znali iskazati, bićete neprimećeni. Možda vam vođenje računa o brojnim elementima dobre komunikacije izgleda preteško, ali nije tako.

Nakon malo vežbe sve postaje rutina. Pobednički, samouveren stav, dobra intonacija i osmeh – sigurno garantuju uspeh.

Izvor: Life Content

Tagovi: