Da li pazite na svoj online imidž?

by | februar 8, 2012

Imidž je skup ukupnih utisaka koje je o pojedincu, proizvodu, kompaniji pa i čitavoj državi stekla određena javnost.

Kreiranje imidža znači da se iz velikog broja karakteristika određenog proizvoda, brenda, linije proizvoda, kompanije, nacije naglašavaju kao bitne one osobine koje mogu naići na simpatije i prihvatanje. To rezultira pozitivnim imidžem koji se munjevitom brzinom može pretvoriti u negativan kao posledica određenih događaja koji izazivaju nepoverenje.

Zbir uverenja i impresija koje neko ima o nama zapravo je projekcija našeg imidža što direktno utiče na stvaranje i formiranje stavova o nama.

To je slika koju odašiljemo u svet, utisak koji ostavljamo na druge, a svi jako dobro znamo koliko je prvi utisak važan, a pridodamo li tome da jedan gram pozitivnog imidža vredi kao tona stvarnih sposobnosti, evidentno je da na njemu treba da radimo.

Naime, s dolaskom društvenih mreža i blogova posetioci virtualnog sveta više nisu publika, puki i pasivni primaoci informacija, već učestvuju u njihovom stvaranju, dopunjavanju, oblikovanju i prenošenju.

To nam otvara vrata u jedan sasvim novi svet – svet online imidža.

Kako da izgradite kvalitetan online imidž

Ako vam nije važan vaš online imidž, ako ga nemate ili vam se ne sviđa – morate na njemu hitno da poradite! Ako vi sami ne želite da se bavite svojom online reputacijom, budite uvereni da to neko drugi sasvim sigurno već čini.

S obzirom na to da internet u sebi ima integrirane elemente svih ostalih medija (televizije, novina i radija) vrlo je važno kako ćemo se na njemu predstaviti. Počevši od vizuelnog identiteta službene internetske stranice, izgleda banera, selekcije portala i sajtova na kojima ćemo objaviti oglas pa sve do sadržaja koji koristimo.

Sve su to parametri koji bitno utiču na nečiju online reputaciju i koji se odražavaju na celokupan imidž.

Evo nekoliko etapa za razvoj uspešnog i kvalitetnog online imidža ako je u pitanju kompanija, brend, proizvod, grad, država, pa i fizička osoba:

1. Internetska stranica – ona vam dovodi klijente, prezentuje vaše proizvode i usluge, daje vašim klijentima uvek novije informacije o svim proizvodima i uslugama, ona je vaša digitalna vizitka.

2. Blog – kao besplatan internetski alat. Osim ličnih dnevnika blogovi se mogu koristiti i kao sredstvo informisanja ili može da nudi bilo kakav sadržaj u zavisnosti od interesa autora.

3. Društvene mreže – egzistencija na njima je neupitna, a ona podrazumeva službene, korporativne profile na društvenim mrežama „Facebook“ i „Twitter“. Društveni mediji postali su jadan od ključnih faktora uspeha na evropskoj marketinškoj i komunikacijskoj sceni.

4. „Google“ profil – odlučite sami šta će svet videti kada vas potraže na internetu.

5. Oglašavanje i komentirisanje na forumima i blogovima.

Tagovi: