ODMOR kao velika prekretnica u životu

by | avgust 30, 2009

Zaista, ne postoji ništa tako dobro kao što je odlazak na zasluženi godišnji odmor, tokom kojeg se isključujete od svih obaveza i punite baterije za ostatak godine.

No, postoji i nešto više od izležavanja na plaži i brčkanja u moru. Žene danas sve češće koriste ovo slobodno vreme da bi savladale neku novu veštinu, poboljšale izgled, pronašle novi smisao života… Nekima godišnji odmor sasvim neočekivano postane najveća životna prekretnica. Razgovarali smo sa tri žene kojima se upravo to desilo. Pročitajte kako su godišnji odmori uticali na njihove živote.

PRIČA #1
„Boravak u centru za mršavljenje pomogao mi je da ponovo zavolim svoje telo“
Mirjana Todorović, 44, laborantkinja, uspela je da smrša i povrati izgled iz mlađih dana.

Godisnji odmor - na playi„Dok sam bila trudna sa starijim sinom, koji je sada četrnaestogodišnjak, imala sam 95 kg – što je bilo previše za moju visinu od metar i šezdeset centimetara. Nikako nisam uspevala da se oslobodim viška kilograma.  Često sam jela slatkiše, grickalice, picu… Isprobala sam brojne dijete, ali nakon nekoliko izgubljenih kilograma, brzo bih se vraćala starom načinu ishrane i ponovo bih se ugojila. Znala sam da moram nešto da promenim da bih bila zadovoljna svojim telom, ali nisam znala odakle da počnem.

A onda me je jedna koleginica podsetila na program u Čigoti, na Zlatiboru.Informisala sam se na internetu i prijavila sam se u njihov centar na dvonedeljni program. Program je bio težak: ustajali smo u sedam, odlazili u duge šetnje, a nakon kratke pauze nastavljali da vežbamo u sali. Način ishrane, koji je odredio nutricionista, nije bio ništa privlačniji od fizičkih aktivnosti.

Međutim, sprijateljila sam se sa drugim ženama iz programa i pomagale smo jedna drugoj u trenucima krize. Počela sam da gradim zdraviji odnos prema hrani i svom telu. Štaviše, otkrila sam da zapravo uživam u boravku u prirodi i dugim šetnjama. Za nedelju dana oslabila sam čak 4 kg, što mi je dalo neverovatnu volju i podstrek da nastavim da mršavim i, još važnije, da sprovodim ovaj režim (doduše nešto liberalniji!) i po povratku kući. Sada osećam više energije, samopouzdanja i rešena sam da održim novu liniju. Ovo iskustvo nije promenilo samo moj izgled, već i pogled na život.“

– Priključite se! –

Ukoliko i vi imate
problem sa viškom telesne težine a želite da izgubite kilograme na
zdrav i prirodan način, dodatne informacije o „Čigota programu“
mršavljenja, kao i neophodne kontakte, pronaći ćete na internet
stranici www.cigota.rs.

PRIČA #2
„Solo putovanja su mi donela novu sigurnost“
Elena Urošević, 45, pravnica, osećala je strah i nervozu zbog odlaska na odmor bez društva – sve dok nije iskusila draž slobode koju joj donose solo putovanja.

godisnji odmor „Nakon tri godine samačkog života odlučila sam da krenem na svoj prvi solo odmor – nisam ni znala da će to postati moja velika strast. U tom periodu osećala sam silnu potrebu za promenom i odmorom, ali nisam imala društvo za putovanje. Većina mojih prijatelja imala je porodične obaveze. Dakle, moja jedina opcija bila je da otputujem sama. Nakon detaljnog istraživanja ponuda na internetu, otkrila sam turističku agenciju koja je nudila posebne povoljnosti osobama koje putuju same. Odlučila sam da odem u Budimpeštu na produženi vikend. Iako sam druželjubiva osoba, ipak sam osećala strepnju. Šta ako se ne uklopim u grupu? Ubrzo se pokazalo da je moja briga bila neopravdana. Grupu su uglavnom činile žene tridesetih i četrdesetih godina i nekoliko parova. Uspela sam da nađem zajednički jezik sa većinom. Boravak u Budimpešti bio je savršen. Tokom dana sam sama obilazila znamenitosti, a uveče bih se pridružila ostalima na večeri. Prijalo mi je to što se nisam osećala kao ‘otpadnik’ samo zato što nisam bila u paru. Nisam osećala obavezu da se pridružim grupi onda kada to nisam želela. Ovaj odmor mi je pružio neverovatno snažan osećaj samopouzdanja i od tada sam sama putovala u Barselonu, Rio i obišla skoro celu Italiju! Tokom putovanja, stekla sam sigurnost i samopouzdanje. Mislim da je odluka da se sama otisnem u svet najbolja odluka koju sam donela u životu.“

– Želite sami da putujete? –

Solo odmor može da podstakne samopouzdanje i pomogne vam da shvatite šta su vaši prioriteti u životu. A evo i nekoliko saveta:

• Organizovana putovanja su odličan način da se odmorite i psihički regenerišete u bezbednom okruženju.
  • Ako želite da na odmoru savladate neku novu veštinu, jezik ili obogatite opšte znanje, mogućnosti su zaista velike.
  • Oblačite se i ponašajte se u skladu sa običajima zemlje u kojoj se nalazite. Pokušajte da se ne izdvajate kao žena bez pratnje.
  • Pre putovanja ostavite nekom od rodbine ili prijatelja podatke o vašem smeštaju i obavestite ih telefonom da ste stigli na destinaciju.

PRIČA #3
„Na odmoru sam doživela prvu pravu ljubav“

Ana Kolesar, 58, učiteljica u penziji, otkrila je svoju pravu ljubav u poseti kćerki u Kanadi.

Godisnji odmor - na plazi„Moja kćerka Olivera živi već pet godina u Kanadi, sa suprugom i sinom. Budući da iz raznih razloga nisam mogla da putujem do njih, oni su svake godine dolazili kod mene na mesec dana. Inače, moj suprug je umro pre deset godina i od tada sam živela samo za svoju kćerku i, sada, za njeno dete, a posao u školi mi je okupirao vreme i misli. Konačno, prošle zime sklopili su se svi faktori da i ja krenem u posetu svojoj deci, i to na šest meseci. Bila sam veoma uzbuđena, ali i prilično nervozna zbog svega što me čeka na tom dugom putovanju. No, sve je prošlo glatko, što mi je pružilo sigurnost. Kanada me je osvojila od prvog trenutka i potpuno sam se opustila. Počela sam da ponovo otkrivam stvari koje sam davno zaboravila, ili potisnula. Tako sam upoznala Dejva, pravog Kanađanina u šezdesetoj godini života, udovca sa dvoje dece i četvoro unučića. Možda će neko pomisliti da mojim godinama ne priliči zaljubljenost, i sve što ona izaziva – uostalom, i ja sam tako mislila dok ga nisam srela – ali, to se jednostavno desilo! I to obostrano! Dejv mi je za kratko vreme boravka pružio sve što moj suprug nikada nije, a najviše beskrajnu pažnju. Na kraju me je zaprosio! Kada se moja poseta završila, vratila sam se u zemlju da sredim dokumenta, penziju i pitanje stana i uskoro se ponovo vraćam u Kanadu. Venčanje je zakazano za mesec dana, u krugu naših najbližih. Ja sam definitivno najsrećnija žena. Uopšte mi nije važno što sam sreću čekala tako dugo.“

– Kako da svaki odmor bude iskustvo koje menja život… –

• Ponesite notes i zapišite svoje planove i ciljeve. Reči na papiru bistre misli i odličan su način za praćenje napretka.
  • Limitirajte broj pozitivnih promena koje želite da ostvarite. Izaberite dva ili tri cilja koja su vam najvažnija. Mnogo je bolje da ostvarite jedan cilj, nego da započnete deset stvari a ne uspete ni u jednoj.
  • Budite precizni. Ako kažete: „Želim da poboljšam odnos sa partnerom“, to deluje suviše neodređeno. Umesto toga, razmislite šta to znači u praktičnom smislu i preduzmite konkretne akcije.
  • Zapišite i potencijalne prepreke, a onda smislite konstruktivna rešenja za njihovo prevazilaženje.