Kako da organizujete dan?

by | februar 25, 2012

Ukoliko vam dan počinje gomilom obaveza, te ne znate kako sve da postignete, ili pak započinjete nekoliko poslova odjednom a ništa ne stižete da završite na vreme, treba da naučite da se organizujete. Predstavljamo vam pet saveta kako da organizujete svoje vreme.

Planirajte unapred

Najbolji savet je da tokom popodneva ili večeri napišete šta je potrebno da uradite narednog dana. Zatim odredite prioritete, odnosno one obaveze koje su najvažnije, koje apsolutno morate da uradite. Razmislite o tome koliko će vam otprilike vremena trebati za sve te poslove pojedinačno i logički ih rasporedite po satima kada ćete ih uraditi.

Nepredviđene situacije

Koliko god dobro isplanirali svoj dan, može se lako desiti da potrošite neko vreme na stvari koje nisu bile u planu. Na primer, možda će neki telefonski razgovor trajati mnogo duže, ili će u pošti veliki red. Stoga, ukoliko shvatite da nećete postići sve „preuredite“ svoj plan dana i premestite najmanje vađnu obavezu za naredni dan.

Kad šta uraditi?

Najteže poslove obavljajte kada ste u punoj snazi, a one lakše ostavljajte za period kada ste najmanje koncentrisane, uspavane i slično. Ne zaboravite da pravite kvalitetne pauze koje će vam dati energije za nastavak.

Precrtavanje

Spisak obaveza nosite sa sobom i precrtavajte urađeno. Tako ćete imati dobar uvid u stanje stvari.

Pregled dana

Na kraju dana sagledajte situaciju, odnosno vidite koliko ste uspele da uradite. Možda ne stižete sve da odradite jer zadajete sebi previše obaveza. Realnost pre svega! Ako ne možete same potražite pomoć od drugih. Sledeći dan isplanirajte imajući u vidu kako je protekao prethodni.

Tagovi: