Categories Promo

Jesen je idealno vreme da dovedete liniju u red!

Izgleda da je Nova godina odavno prevaziđena kada je u pitanju donošenje odluka vezanih za liniju. Ako želite da se rešite viška kilograma ili održavate svoju liniju koju ste malkice zapostavili tokom leta, jesen je pravo vreme za to…

Rezultati istraživanja koje su sproveli kreatori jedne aplikacije (Lose it) koja pomaže u gubljenju kilograma pokazuju da je, očekivano, prvih par meseci u godini “rezervisano” za višak kilograma – što znači da je malo onih koji su zaista svoju novogodišnju odluku sproveli u delo.

Ima logike. Ako je u toku sedmice nedelja dan za odmor, onda je među godišnjim dobima to svakako leto. Godišnji odmori, more, lepo vreme – sve je podređeno našim zadovoljstvima, pa ni ne čudi da se mnogi od nas opuste i malkice zanemare liniju. Srećom,to uglavnom nije osetan višak kilograma za razliku od rizika koje nosi zima, ponajviše zahvaljujući letnjim aktivnostima. Tako je zanimljiv podatak da se tokom leta konzumira 112 odsto više hamburgera nego u bilo kom drugom periodu. Zbog toga nimalo ne treba da vas grize savest jer leto je za hedonizam i stvoreno. Najvažnija prekretnica upravo sledi u sjesen – postoje dva puta, a od vas zavisi da li ćete krenuti putem umerenosti ili putem još veće opuštenosti u ishrani. Evo zašto je jesen idealno vreme za dovođenje linije u red.

Nova sezona, nova pravila

Kako savetuje Keri Grans, autorka knjige “The Small Change Diet”, nakon zabavnog i zauzetog leta jesen budi osećaj povratka u školu čak i kod odraslih. Umesto škole vraćamo se na posao, tačnije u rutinu i obaveze. Koliko god bilo tužno za mnoge od nas to ujedno označava i povratak u pravila koja smo sebi skrojili. S druge strane, posle leta smo najskloniji da napravimo promene kojih ćemo se zaista pridržavati zarad sopstvenog well-beinga i tako započeti jedan potpuno novi ciklus do sledećeg leta.

Računica je prosta

Preporučeni dnevni unos iznosi 2000 do 2200 kalorija, što vam ostavlja sasvim dovoljno prostora da umereno uživate u svemu što vas čini srećnim – bilo da su to slane ili slatke đakonije, a da održite postojeću liniju. Ipak, ako želite da izgubite nekoliko kilograma od ovog iznosa odbijte 500 kalorija na dnevnom nivou. Sve više od te brojke smatra se nezdravom, ali i dijetom koja vam neće doneti rezultate na duge staze. Štedeći 500 kalorija dnevno na svake dve nedelje ćete gubiti po jedan kilogram. Ali, taj kilogram se neće više vraćati. Pa, što biste onda žurili?

Vi zapravo niste na dijeti

Bilo da održavate liniju ili mršavite, u rasponu od 1700 do 2200 kalorija dnevno imate prilično veliku slobodu da se ne odričete nijedne namirnice. Čim to uradite znajte da vaša dijeta kreće krivim putem. Prvo što mnogi urade jeste izbacivanje ugljenih hidrata, tačnije šećera. Savet nutricionista je da se to nikako ne čini, budući da su upravo šećeri pogonsko gorivo našeg organizma, a bez njih ne možemo normalno ni da funkcionišemo. Ako ste baš veliki ljubitelj slatkiša tu su uvek veštački zaslađivači kao alternative što su kolačima, što u gaziranim pićima.

Zaljubite se u svojih ruku delo

Ruku na srce, dosta ste uživali u čarima hrane iz restorana. Jesen je pravo godišnje doba tokom kojeg možemo i sami da otkrivamo tajne gastronomije. Napravite obroke koji mogu da traju i nekoliko dana, iskoristite jesenje namirnice – krompir, jabuku, bundevu… Eksperimentišite. Barem jednom nedeljno napravite omiljeni kolač koji je zbog sladoleda bio nepravedno zapostavljen tokom toplih dana. Počastite se omiljenim slatkim pićem posle obroka. Zaljubite se u hranu i uživajte u njoj. Jer, jedino ako je hrana vaš saveznik možete doći do savršene linije.

Detaljnije na www.pronadjimeru.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA