Categories Promo

Slatkiši bez šećera? Može i tako je lako!

Da li možemo da pojedemo slatkiš bez trunke šećera? O da, dovoljno je da koristimo zaslađivače.
Oni su nekoliko stotina puta slađi od šećera, a ne donose kalorije, ili ih ima veoma malo. Što znači, da nam za nešto slatko treba mnogo manje zaslađivača nego šećera. Pa ipak, zašto ih ne koristimo?

Zato što tako malo znamo o njima, a i ono što znamo uglavnom smo pročitali po internetu na nekim veoma sumnjivim forumima.
Za početak, da li ste znali da zaslađivači utiču na dobre i loše bakterije u našem organizmu.
Recimo, veštački zaslađivači (u koje spadaju aspartam, saharin i sukraloza), ne samo da u sebi ne sadrže šećer, već i uništavaju bakterije u ustima koje recimo, podstiču stvaranje karijesa.
Stavija može da uništi boreliju, bakteriju koja može da izazove lajamsku bolest, a deluje još bolje od antibiotika jer stvara biofilm u crevima.
Obe stvari dokazane su u opsežnom istraživanju koje je objavljeno u časopisu “European Journal of Microbiology and Immunology”, a iza kog stoje naučnici Odeljenja za Biologiju Univerziteta “Nju Heven”.

Osim ovog istraživanja, evo još nekoliko činjenica koje idu u prilog zaslađivačima:

● U SAD-u se prodaje pet različitih zaslađivača. To su saharin, splenda, aspartam, acesulfam K i neotam, ali ima nekoliko drugih, popularnijih zaslađivača kao što su stevija i grupa drugih zaslađivača koji se proizvode pod nazivom šećerni alkoholi (maltitol, sorbitol, izomalt i ksilitol).

Koliko su dugo u upotrebi?

Saharin se koristi više od 130 godina, i on je 450 do 550 puta slađi od šećera. Da bi čovek uneo prekomernu dozu, mora zaista da pojede preveliku količinu hranu u kojoj ima zaslađivača, što je gotovo nemoguće.

● Zaslađivače bi trebalo da koriste svi koji žele da vode računa o svojim kilogramima, a mogu da budu od velike koristi ljudima koji preteruju sa unosom ugljenih hidrata.

Prirodni i veštački? Ne više!

Nekada su se zaslađivači delili na prirodne i veštačke, međutim sada je podela sasvim drugačija. Dele se na one bez kalorija, one koji su nehranljivi i one sa kalorijama, oni koji su hranljivi. Recimo šećer sadrži 4 kalorije po gramu, a nehranljivi zaslađivači sadrže zanemarljiv broj kalorija. Često se koriste u sokovima i napitcima.

Magična stevija

Stevija su listići biljke stevije u prahu. Odlična je za dijabetičare, a glikozidi iz stevije smanjuju osećaj gladi, tako da je savršena za regulisanje telesne težine. Stevija takođe smanjuje pritisak, pomaže kod problema sa kožom i ima antibakterijska delovanja. Ona u sebi nema kalorija!

Tufahije

Potrebno: 6 jabuka od 150 g, 60 g fruktoze, 50 g mlevenih oraha, sok i kora od pola limuna, 60 g pripremljenog posnog šlaga, kafena kašičica ekstrakta vanile

Priprema: Jabuke oljuštite i izdubite. U 3 dl ključale vode stavite 40 g fruktoze, iseckanu limunovu koru i jabuke, pa ih kuvajte šest minuta dok ne omekšaju. Jabuke pažljivo izvadite, a u sirup dodajte koru od jabuka. Kada sirup proključa, procedite ga, a kada se ohladi, dodajte limunov sok.
Za fil pomešajte preostalu fruktozu, mlevene orahe i ekstrakt vanile. Napuniti jabuke, poređajte ih u pleh i pecite na 200 stepeni oko 15 minuta. Gotove jabuke prelijte toplim sirupom. Ukrasite ih šlagom.

 

Pana kota

Sastojci: 2 dl slatke pavlake, 2 dl mleka, 2 dl jogurta, zaslađivač, pola štapića vanile, 4 listića želatina, 100 g zamrznutih malina
Priprema: Pomešajte pavlaku i mleko i pustite da provri dodajte i štapić od vanile.Listiće želatina stavite u hladnu vodu da nabubre, pa ih posle 10 minuta rastopite u nekoliko kašika toplog mleka. Umešajte zatim u ostatak mleka. Dodajte zaslađivač i ohladite. Umešajte jogurt i sipajte u podmazane kalupe. Neka odstoji na hladnom, zatim kalupe okrenite naopako na tanjirić i poslužite s vrućim malinama.

 

Torta od sira

Sastojci: 500 g posnog sira, 2 dl jogurta, zaslađivač u prahu, korica limuna, 2 jaja, 8 listova želatina, ekstrakt vanile, pakovanje piškota, 100% sok od pomorandže

Priprema: Sir sa jogurtom, zaslađivačem, ekstraktom vanile, žumancima i rendanom koricom od limuna. Želatin potopite u hladnoj void na 10 minuta, pa ga rastopite sa decilitrom vruće vode. Kada želatina postane mlak umešajte ga u sir. Obložite piškotama tepsiju i dobro ih natopite sokom. Na takvu podlogu stavite smesu od sira. Ostavite u frižederu da se stvrdne.

 

Uštipci

Potrebno je: 500 g brašna, 2 kašičice stevije u prahu, pakovanje suvog kvasca, pola kašičice soli, tri kašike margarina ili maslaca, malo rendane korice pomorandže i limuna, pola šoljice suvog grožđa, 400 ml jogurta, malo arome ruma I suncokretovo ulje za pečenje.

Priprema:Pomešajte brašno, kvasac i so. Dodajte margarin, razmrvite ga, dodajte suvo grožđe, koricu limuna i pomorandže, dodajte jogurt i umutite i aromu ruma. Mesite. Napravite loptu i pokrijte providnom folijom. Ostavite na toplom oko sat ili dok se ne digne.
Pred pečenje ugrejte ulje na srednjoj vatri pa u njega stavljate kuglice testa. Pecite dok ne porumene i stavite na papirni ubrus da se ocede.

Detaljnije na www.pronadjimeru.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA