Dan muškaraca: Kakvi su frajeri sa 20, 30, 40 i 50 godina?

by | novembar 19, 2015

Međunarodni dan muškaraca obeležava se danas, 19. novembra, širom sveta. U cilju unapređenja rodne ravnopravnosti, Unesko je ovaj praznik ozvaničio 1999. godine.

Foto: Guliver/Getty

Foto: Guliver/Getty

Ovaj antiseksistički dan obeležava se sa ciljem da se doprinese rodnoj ravnoteži. To je prilika da se proslave postignuća muškaraca i dečaka, naročito njihov doprinos zajednici, porodici, braku i brizi za decu. Cilj obeležavanja je da se poboljša zdravlje muškaraca, kao i njihov položaj u društvu, u porodici, na poslu, da se istaknu pozitivni muški uzori. Uloga muškarca kao saveznika i partnera je veoma značajna u borbi protiv nasilja nad ženama i decom.

U preko 50 država širom sveta muškarci će danas biti u centru pažnje. U Srbiji ovaj praznik nije zaživeo, ali ako razmišljate da li da počnete da ga obeležavate ili ne, mi vam otkrivamo kakvi su muškarci u dvadesetim, tridesetim, četrdesetim i pedesetim godinama…

Pročitajte i… Ne ispuštajte ga iz ruku: Savršen muškarac poseduje ovih 11 osobina

Kada pomislite na muškarce verovatno na odmah na pamet padne činjenica da oni preziru šoping, obožavaju automobile, motore i sport, a romantiku poistovećuju s kupovinom buketa cveća tik pred Dan zaljubljenih. Jedna od vodećih svetskih agencija za odnose s javnošću, „Kečam“ („Ketchum“), sprovela je globalno istraživanje na uzorku od više od tri 3.500 žena i muškaraca, sa ciljem da ispita najpopularnije stereotipe o muškarcima.

Šta je prava istina pročitajte na narednim stranicama…

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Istina je da su muškarci danas kompleksniji nego ranije. Širom sveta oni redefinišu šta to znači biti muškarac i pišu Novi kodeks muškaraca. Ovo su najčešći mitovi o muškarcima u odnosu na rezultate istraživanja:

Muškarci se ponašaju kao deca
Muškarci se ne ponašaju u skladu sa svojim godinama? Ne nužno. Ponašanje današnjih muškaraca kompleksno je i slojevito, a ne jednolično. Istraživanje pokazuje da delom usvajaju obrasce ponašanja mlađe generacije, ali delom i starije, zbog čega situacija više nije crno-bela.

Kad se muškarcima nešto svidi, razglase to svima
Gomila internetskih stranica sa sadržajem za muškarce koji imaju dobar smisao za humor i koji čim vide nešto prikladno imaju potrebu da to podele sa svima pomalo gubi na snazi. Jedno od najvećih otkrića studije jeste postojanje takozvanog „alfa manfluencera“ koji sadržaj koji smatraju kvalitetnim dele isključivo s bliskim prijateljima. Izbirljivi su, verni omiljenim brendovima i rođene vođe, čije se samopouzdanje ne treba graditi kroz širenje poruka.

Pročitajte i… Šest tipova muškaraca na koje sve žene “padaju”

Muškarci gube moć
Mnogobrojni recentni članci i knjige teoretišu o padu moći muškaraca koji u novom, digitalnom dobu, u kojem žene doživljavaju svoj velik profesionalni uspon, zapravo postaju nepotreban faktor u radnoj okolini. Ova studija pokazala je da nije baš tako i da i muškarci imaju još mnogo toga da ponude na tržištu rada.

Revizija muškog koda
Osim tri spomenuta mita, studija je istražila poglede na ponašanje i stavove muškaraca uzrasta od 18 do 54 godine po pitanju karijere, deljenja online sadržaja, zdravlja, muževnosti i samospoznaje, roditeljstva, te međuljudskih odnosa i seksa.

Ovim istraživanjem identifikovane su četiri grupe muškaraca i njihove karakteristike koje možete pročitati na sledećim stranama…

Foto: Guliver/Getty

Foto: Guliver/Getty

Identifikovane su i četiri osnovne starosne skupine, odnosno karakteristike njihovih pripadnika:

Novi tradicionalisti (18-24)
– porodica i prijatelji su im važniji od novca
– druženje s prijateljima pre odlaska na ljubavne sastanke
– ne boje se neuspeha
– ne podržavaju često menjanje poslova
– smatraju da posao ne treba mešati s privatnim životom

Pročitajte i… SMS prepiska: Njegove poruke otkrivaju šta zaista oseća

Neumorni osvajači trofeja (25-34)
– važan im je fizički izgled
– prate modu (više od novih tradicionalista)
– vežbaju kako bi izgledali dobro (ne zbog zdravlja)
– preferiraju poznate brendove
– vole da kupuju i putuju
– smatraju da njihovi profili na društvenim mrežama reflektuju njihovu ličnost

Foto: Guliver/Getty

Foto: Guliver/Getty

Zaboravljena generacija X (35-44)
– sretni su s onim što su postigli u životu
– puni su samopouzdanja
– seks im je važniji nego ostalim starosnim grupama
– vežbaju i kako bi izgledali dobro i zbog zdravlja
– brine ih starenje, ne stide se anti-age preparata
– najmanje koriste društvene mreže, ali se na njima ipak predstavljaju onakvima kakvi jesu

Pročitajte i… Da li muškarci vole žene koje im se “nabacuju”?

„Odstranjivači“ (45-54)
– preispituju svoje vrednosti i ne libe se da prekinu odnose s prijateljima, bračnim partnerima, ponašanjima ili brendovima kojima su bili verni
– ponosni su na sve što su stekli u životu
– ne razmišljaju o anti-age preparatima
– važnije im je da se osećaju dobro, nego da izgledaju dobro
– vole da putujui

„Rezultati ovog istraživanja donose važne informacije koje su relevantne pri kreiranju strategije svakog brenda jer omogućavaju identifikovanje specifičnih komunikacijskih obrazaca kojima se brendovi povezuju s influencerima, a upravo im to daje autentičnost. Poznate, zastarele i izlizane stereotipe treba odbaciti i prihvatiti kompleksnost današnjih muškaraca koja doprinosi i svojevrsnom zamagljivanju granica među polovima“, kaže Marina Čulić Fišer, direktorka agencije Dialog komunikacije, Kečamovog ekskluzivnog zastupnika u Hrvatskoj.

Tagovi: