H&M brine o životnoj sredini. Natalia Vodianova na temu…

H&M kao vodeći komercijalni modni brend uvek ide u korak sa vremenom. Angažovanje poznatih imena, kako modela tako i kreatora, već je stara vest, ali ono što zaista dolazi do izražaja jeste briga za životnu sredinu i održivost. Evo šta je Natalia Vodianova, zaštitno lice H&M Conscious Exclusive kolekcije imala da kaže na tu temu…

Šta za Vas znači održivost?

Održivost je za mene veoma važna i predstavlja nešto sa čime svi mi treba da se bavimo. To je odgovornost svake moderne osobe koja razmišlja u korak ispred vremena, svesna je svoje okoline i u stanju je da utiče na nju i na čitav svet. A kada kažem svake osobe, tu mislim od pojedinaca koji vladaju državama pa sve do potrošača koji biraju šta će kupiti. Svako ko ide u kupovinu treba da razmišlja o održivosti.

Što je održivi stil?

To su dve stvari – šta kupujete i način na koji to radite, ali i kako nosite izabrani komad. Uvek gledajte na etiketi da li je odeća izrađena od održivih materijala i nemojte se plašiti da pitate prodavce. Počela sam da duže nosim stvari i da ih sve manje kupujem, sada to činim samo onda kada su mi nove stvari zaista neophodne. Takođe, odeću recikliram i čuvam je, posebno za moju decu. Na primer, moje drugo dete sada nosi odeću svog starijeg brata. Meni je to kao majci jako slatko, a takođe je i u službi održivog razvoja.

Šta za Vas znači biti lice nove H&M Conscious Exclusive kampanje?

Bila sam jako srećna i uzbuđena kada su me pozvali, pošto je celokupna ideja o osvešćenosti meni vrlo bliska. Od pre 12 godina imam svoju humatiranu fondacija “Golo srce”, a veliki deo života sam provela u darivanju i pomaganju. Oduvek sam želela da radim sa H&M-om pošto oni prvi pokreću stvari u modnoj industriji, posebno uzimajući u obzir njihov pionirski rad po pitanju održivosti.

Šta možete da nam kažete o tkaninama i materijalima koji se koriste u Conscious Exclusive?

Ono što najviše volim u ovom projektu je predanost H&M-a održivosti. Proveli su toliko vremena u radionicama i u radu sa dobavljačima kako bi razvili održivu tkaninu. Neverovatno je da oni koriste tkaninu BIONIC® koja je izrađena od ostataka plastike sa obala, puteva i pretvaraju je u nešto lepo i korisno. Sa druge strane, fantastično je da H&M sve ovo ne želi da zadrži samo za sebe. Oni žele da njihovi dobavljači ova znanja podele sa svima u modnoj industriji, kao i da inspirišu druge brendove da slede njihov put prema održivosti.

Pročitajte i…ORGANSKI PAMUK U SLUŽBI DOBROG STILA I UDOBNOSTI

Kliknite na sledeću stranu…

Koji je Vaš omiljeni komad iz Concuisous Exclusive kolekcije?

Zaljubljena sam u prekrasnu večernju haljinu koja je  izrađena od recikliranog otpada sa obala. Tkanina je tako meka i prilagodljiva, što daje osećaj posebnosti dok se nosi. Radi se o prelepoj haljini i zaista je neverovatno da je izrađena od plastičnih boca i drugog otpada. Nestrpljiva sam i jedva čekam da je nosim tokom predstojeće prolećne i letnje sezone.

Što mislite o  naporima H&M-a u vezi sa  održivosti?

Akcije H&M-a su u tom smislu veoma inspirativne. Napravili su snažne i impresivne korake, održive ciljeve i odlučno im idu u susret. Jedna od najvažnijih je upravo odluka da se u proizvodnji koristi samo održiv pamuk do 2020. godine, sa vizijom da se upotrebljavaju samo reciklirani i održivi materijali. Concisious Exclusive kolekcija ima veoma posebne komade, a tokom cele godine H&M ide ka sve većoj održivosti, te kupci uvek mogu pronaći ove proizvode u njihovim prodavnicama.

Kako mislite da ljudi treba da uvrste održivost kao deo svog života?

Postoji toliko toga što svi mi možemo da učinimo u svakodnevnom životu. Ja ću definitivno dati sve od sebe koliko god je to moguće – od zavrtanja slavine dok perem zube, tuširanja umesto kupanja u kadi, pa sve do kupovine organske hrane u održivom pakovanju. Zahvaljujući ovoj kampanji naučila sam mnogo i smatram da je veoma važno da čovek uvek bude spreman da se usavršava i napreduje.

Da li imate neke modne savete u skladu sa principom održivosti?

Održivost u modi nije samo u vezi sa dizajnom i proizvodnjom odeće, ona se takođe tiče i načina korišćenja i čuvanja. Treba da pokušamo da odeću peremo što je manje moguće, a kada to činimo da je na niskim temperaturama, kao i da je ostavimo da se sama osuši umesto da je stavimo u mašinu za sušenje veša. Nosite odeću što je duže moguće i obavezno je reciklirajte, umesto bacanja. Zanimljivo je kako uvek može da se napravi nešto novo od starog komada garderobe.

Na koji način koristite vašu slavu kako biste promovisali prave vrednosti?

Pre 12 godina pokrenula sam “Golo srce” fondaciju sa ciljem da deci obezbedimo bezbedno mesto za igranje u urbanim sredinama u Rusiji. Do sada smo izgradili 177 igrališta, a takođe smo pokrenuli i novi projekat za izgradnju sistema podrške za decu sa posebnim potrebama i njihove porodice. Tu realizujemo brojne aktivnosti – od organizovanja tribina do finansiranja letnjih kampova za obuku nastavnika kako da rade sa decom sa posebnim potrebama.

Razmišljala sam o svojim humanitarnim aktivnostima, sa željom da ih što više proširim širom sveta, te smo 2015. godine lansirali aplikaciju Elbi koja služi za onlajn doniranje humanitarnih priloga. Za mene lično, humanitarni rad i darivanje predstavlja najvažniji deo mog posla i nadam se da će ono obeležiti celokupnu moju karijeru.