Izložba italijanske mode otvorena u Beogradu, traje do 6. novembra

by | oktobar 20, 2016

Izložba “STRASTI I SNOVI ITALIJANSKE MODE: Kreativnost, stil i istraživanje” otvorena je u Beogradu 18. oktobra u Konaku Kneginje Ljubice, u organizaciji Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu. Redovi zainteresovanih posetilaca i velika gužva obeležili su prvi dan postavke. Na otvaranju su govorili Nataša Popovska, viši kustos Konaka, Alesija Tota, kustos izložbe i Davide Skalmani, direktor Italijanskog instituta za kulturu u Beogradu.

Foto: Antonio Ahel

Foto: Antonio Ahel

Otvaranju je prisustvovao veliki broj zvanica iz kulturnog života Srbije, kao i ambasador Republike Italije u Srbiji, Nj.E. Đuzepe Manco sa suprugom.

Izložba je otvorena do 06. novembra, ulaz je slobodan.

Foto: Antonio Ahel

Foto: Antonio Ahel

Izložena su 22 eksponata koji predstavljaju neponovljive kreacije slavnih modnih brendova, među kojima su Đanfranko Fere, Marela Ferera, Gaj Matiolo, Gatinoni, Sestre Fontana, Đorđo Armani, Enriko Koveri, Laura Bjađoti, Versaće, Valentino, Fendi, Renato Balestra.

Foto: Antonio Ahel

Foto: Antonio Ahel

Među eksponatima nalaze se i Armanijeva haljina koju je nosila Sofija Loren na crvenom tepihu povodom proslave 70. godišnjice filmskog studija Činečita, haljina sestara Fontana koju je nosila Ava Gardner u filmu „Bosonoga kontesa“ a zatim je moderniju verziju imala Anita Ekberg u Felinijevom filmu „Dolče vita“, haljina “Skuola di moda Ida Feri” koja je prikazana dok je u izradi, pa se na njoj može videti sam krojački proces, haljina Enriko Koverija koju je nosila Mila Jovović u jednoj reklamnoj kampanji, sa ručno zašivenim šljokicama, kao i muški sako “Luka Litriko” koji je delimično završen pa se na njemu vidi sam proces rada, a isti takav model kreirao je Anđelo Litriko za Ričarda Bartona.

Foto: Antonio Ahel

Foto: Antonio Ahel

Izložba se održavao kao deo XVI izdanja Nedelje italijanskog jezika u svetu, što je događaj koji se organizuje svake godine u oktobru mesecu u cilju promocije italijanskog jezika kao velikog jezika klasične i savremene kulture i njegovih veza sa umetnošću, naukom, kulturom. Ovogodišnje izdanje je posvećeno italijanskoj kreativnosti i njenim brendovima, a posebno sektorima mode, odeće i dizajna, pod naslovom “Italijanski jezik i kreativnost: brendovi i odeća, moda i dizajn”.

Tagovi: