Koliko je zapravo u redu učiti devojčicu da odrasta uz luksuzne dizajnerske komade?

by | decembar 29, 2016
Piše: Tamara Bogunović, novinar magazina "Lepota i Zdravlje"

Piše: Tamara Bogunović, novinar magazina „Lepota i Zdravlje“

Najpoznatija plavuša na svetu i njen ultra lep i zgodan dečko Ken, pojam idealnog muškarca, našli su se ponovo na tržištu, ali ovog puta u luksuznom izdanju prateći svetske modne trendove odeveni u šarenu repliku ekskluzivnog outfita sa potpisom milanske modne kuće Moschino, ali…

Novo Barbie Moschino pakovanje već nekoliko dana se nalazi u prodaji na zvaničnom sajtu italijanskog brenda, ali drage mame koje smatraju da bi njihovo čedo trebalo da poseduje jednu ovakvu luksuznu lutku trebalo bi da izdvoje finu svotu novca, čak 185 evra. E, sad moje pitanje je, koliko je zapravo u redu učiti dete da odrasta uz luksuzne dizajnerske komade?

Mislim, dakle kupujem! Nova mantra 21.veka, ili tužna istina? Konzumerizam nam donosi opsesiju kupovinom, odnosi novac iz džepa, a od nas i naših potomaka pravi pojedince bez kompasa koji znaju sve cene, ali nijednu vrednost.

Sećam se kada sam bila mala večina mojih drugarica imala je najmanje po jedan primerak najomiljenije plavuše, i nekako smo sve bile jednake u staležnoj moći koja se merila u lutkama. A onda se na tržište pojavila Barbika koja je imala savitljive ruke, noge, zglobove i koštala je kao sam vrag. Pisala sam Deda Mrazu, Božić Bati, babi, dedi, mami, tati, ali uzalud, nisu imali novac da mi zadovolje tu mahnitu opsesiju.

Takozvana Barbie „vežbačica“ je današnja Barbie Moschino trendseterka. Koliko će plavokosih devojčica uoči praznika ostati razočarane, tužne i uskraćene za svoj primerak lutke sa dizajnerskim potpisom?

A još važnije od svega…Zanima me kako mame objasne deci šta je Moschino? Šta je šoping u Milanu? Šta je dizajnerski potpis i zašto njihovi potpisi koštaju skuplje od popisa lekara, naučnika?

Pročitajte i… Saznala sam zašto muškarci odustaju od velike ljubavi…

Druga stvar koja mi je nakon ovog ekstravagantnog haute couture seta zapala za oko, sa velikom dozom nerazumevanja, jeste Ken koji ima istetovirane obrve, usne poput najposebnijeg pupoljka male ruže, kosu u koju je utrošeno više vremena nego u obrazovanje i zaboga gde je neostao onaj lep i muževan Ken?

Po mom mišljenju konzumerizam je nova religija i alat manipulacije kojim činite više štete svojoj deci nego koristi. Jer sreća pojedinca ne zavisi o posedovanju materijalnih dobara kojima najčešće već sledeće godine istekne rok, onaj upotrebni. A to najčešće činimo kako bismo ljudima prezentirali da smo iznad svog standarda što je usko povezano sa osećanjem vrednosti.

Zašto nam plasiraju metroseksualce i trendseterke? Zato što kupujemo. 

Šta vi mislite o ovome?

Pročitajte i … Sama i u gomili ljudi! Sigurno znate o čemu govorim…


Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje 

Tagovi: