Kozmetički tretman kao ritual

by | april 29, 2009

velnes


Kozmetički tretmani nikako ne smeju da nam postanu obaveza, koju jednostavno rutinski ispunjavamo svakog meseca, samo zato jer znamo da bi trebalo da se, s vremena na vreme, prepustimo rukama stručnjaka
.
Mnoge kozmetičke kuće upravo zato primenjuju takozvani princip „pet čula“, kako bi svojim klijentima svaki tretman pretvorile u pravi mali ritual kojem će se uvek radovati. Ako svih pet čula uživaju u tretmanu, postiže se neverovatan mir i harmonija, pa je i rezultat samog postupka intenzivniji, jer ste opušteni i oslobođeni stresa.

 

Čulo vida

Ovim čulom dobijamo prvu informaciju o kozmetičkom salonu i kozmetičaru kom ćemo poveriti naše lice. Svako od nas želi da na vratima ugleda urednu, diskretno našminkanu osobu u ispeglanoj uniformi. Nažalost, to nije uvek slučaj. Bićemo nepoverljivi prema kozmetičaru koji je neuredan, a naravno, potpuno poverenje poklonićemo stručnjaku za lepotu koji deluje uredno. Takođe, veoma je važno da je prostorija u kojoj se tretman vrši lepo dekorisana, da svetlo nije jako, već takvo da pomaže da se opustite. Lepo i uredno složeni preparati, takođe ukazuju na to koliko je vaš kozmetičar profesionalan i koliko vodi računa o detaljima.

 

Čulo sluha

Koliko vam se puta desilo da, dok vam rade tretman u salonu, slušate neku od popularnih radio stanica, uključujući reklame, vremensku prognozu i vesti? Da li ste u tom trenutku bili opušteni i daleko od svakodnevice? Naravno da niste.

Ambijentalna muzika pravi je poklon za čulo sluha tokom kozmetičkog tretmana. Ona nam dopušta da pobegnemo iz realnosti u oazu mira. Vešti kozmetičari čak uklapaju vrstu ambijentalne muzike, bilo da su to šumovi talasa, letnja kiša ili klasična gitara, sa tretmanom koji izvode tako da zaista imate osećaj kao da vam se tretman radi na drugom kraju sveta.

 

Čulo mirisa

Soba za kozmetički tretman trebalo bi da bude oaza mirisa. Aromakologija, kao nauka koja se bavi uticajem prijatnih i neprijatnih mirisa na čoveka, tvrdi da postoje određene note koje izuzetno povoljno deluju na opuštanje i da su upravo one prisutne u većini kozmetičkih preparata. Čulo mirisa može se „dotaći“ i aromatičnim lampama, esencijalnim uljima ili mirišljavim štapićima. Miris limuna, bergamota i jasmina podići će nam energiju i raspoloženje, sandalovina, lavanda i jilang potpuno će nas opustiti, dok će nam vanila smanjiti apetit.

 

Čulo dodira

Dodir, kao vid komunikacije u eri kompjutera, mobilnih telefona i interneta, postao je jednako redak koliko i pismo poslato preko goluba pismonoše. Većina nas želi da u kozmetičkom salonu oseti bliskost, pozitivnu energiju, veštinu, ali ne preko ultrazvučne ili neke druge sonde, već iz ruku kozmetičara. Vešto urađene masaže, aplikacije i uklanjanja preparata imaju značajno veći učinak na sam osećaj kod klijenta, a samim tim i bolji krajnji rezultat. Svojim dodirom kozmetičar ne samo da može da odgonetne kakve su potrebe naše kože, već može i da odgovori na njih, na najbolji mogući način.

 

Čulo ukusa

Ovo čulo veoma je važan, sastavni deo kompletnog iskustva u tretmanu. Nakon toga, različitim vrstama čajeva ili vitaminskim napicima, kozmetičar će upotpuniti tretman i dozvoliti nam da se nekoliko minuta smirimo, dodatno opustimo i polako vratimo u realnost. Tih nekoliko minuta biće nam dovoljno da se raspitamo o drugim tretmanima ili da se posavetujemo sa kozmetičarom o programu kućne nege koji bi trebalo da primenimo kod kuće da bismo postigli željene rezultate.

Tekst: Nina Stanković, instruktor kozmetičara

 

 

Tagovi: