Categories Zdrava ishrana

Dovoljno je da usvojite jednu naviku i ješćete zdravije

Zdrava ishrana često zahteva snažnu volju, koju mnogi od nas jednostavno – nemaju. Međutim, izgleda da određene životne navike mogu da nam pomognu da uspostavimo samokontrolu kada su obroci u pitanju.

@earlymorningheart

U jednoj studiji o gojaznosti istraživači su otkrili da osobe koje ujutro rano ustaju imaju zdravije prehrambene navike u poređenju s onima koji ujutro vole da “zaglave” u krevetu.

Ranoranioci instinktivno biraju zdraviju hranu, tvrde istraživači. Prethodne studije utvrdile su da konzumiranje hrane u ranim jutarnjim časovima može pomoći pri gubitku težine i umanjiti rizik od pojave dijabetesa i srčanih oboljenja. Nova studija pokazuje da biološki sat ne samo što utiče na naš metabolizam, već i na izbor namirnica.

@earlymorningheart

Pre nego što su došli do ovog zaključka, naučnici su analizirali podatke dobijene proučavanjem navika 2.000 nasumično izabranih ispitanika kako bi utvrdili da li ritam njihovog biološkog sata određuje izbor namirnica. Pokazalo se da ranoranioci tokom čitavog dana prave zdravije izbore, dok su noćne ptičice konzumirale manje proteina a više šećera i masnoća.

Večernji tip nema pravilno raspoređene obroke, jede dvaput češće od jutarnjeg tipa i manje je fizički aktivan. Ipak, nije sve tako crno za noćne ptičice – potrebno je samo da unapred odrede jelovnik, kao i vreme kada će koji obrok konzumirati, i da se toga pridržavaju.

Ili – još jednostavnije – da počnu da podešavaju alarm što ranije!

Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

UREĐENJE DOMA