Categories Zdrava ishrana

Maja Petrović: Verujem samo u tradicionalnu ishranu i domaću kuhinju

Piše: Brankica Treskavica

Maja Petrovic

Na konferenciji „Formule vitkosti i zdravlja“, koju organizuje magazin „Lepota i zdravlje“, pričaće se o svemu što što se može podvesti pod pojam – zdrav stil života. Budući da je tema neiscrpna, nećemo čekati 21. februar, kada će konferencija biti održana, već se njome, iz dana u dan, bavimo na našem portalu. Danas nam svoju formulu otkriva Maja Petrović, autorka bologa „Vitki Gurman“:

– Strah od hrane, prirodnih masti i kalorija bio je trend poslednjih decenija, a forsirao je prenizak unos kalorija, favorizovao neprirodne niskomasne proizvode i kreirao „jo- jo čovečanstvo“. Naučili smo da se bojimo prirodnog žumanca iz jajeta i maslaca dok smo bezrezervno ubacivali u sebe prerađene, ekspandirane žitarice prepune šećera, misleći da je to zdrav doručak.

„Vitki Gurman“ nije slučajno odabran naziv za moj blog. Ja verujem samo u tradicionalnu ishranu i u domaću kuhinju. Počela sam da kuvam jako rano i zbog svog interesovanja za hranu dobila sam istančan ukus i postala nešto što u šali zovem „prehrambeni snob“. To znači da ne mogu da jedem kupovne grickalice, jer imaju užasan veštački ukus, a ovo važi i za kupovne slatkiše i proizvode iz fast-food restorana. To ne nazivam hranom, smatram da nije dovoljno dobro za mene i mislim da zaslužujem bolje od toga.

Moja priča nije priča o odricanju. Pored industrijske hrane lošeg ukusa, na kojoj danas većina ljudi živi, kao drugi kamen spoticanja vidim prekomernu upotrebu šećera. Slatkiše spremam samo kada postoji neki povod, a tada se trudim da pravim male količine skupih skatkiša. Razlog za takvo ponašanje je što slatkiši ne smeju da budu svakodnevica nego povremeno i umereno čašćavanje. Ne možemo da se „častimo“ svaki dan – ili još gore da „nagradom“ nazivamo slatko lisnato testo iz pekare. Gde je tu lepota, hedonizam i uživanje? Zato jedem isključivo slatkiše koje sama pripremim i biram i sastojke, smanjujem količinu šećera ili ga zamenjujem stevijom.

Mislim da željeni konfekcijski broj može da osigura:

1. Jedite domaću hranu i trudite se da sebi date najkvalitetnije što možete. Ako imate kontrolu nad svojom hranom imaćete je i nad svojim obimom struka.
2. Ne “navlačite” decu na kupovne grickalice i slatkiše. Znam iz iskustva koliko je sve lakše kada nema takvih navika, a oni koji su zakasnili uvek mogu da nauče da spremaju slatkiše sa manje šećera ili bez šećera.
3. Nemoguće je da vam se ne dopada baš ni jedan jedini vid rekreacije kojim bi se bavili, makar umereno. Za početak – svi znamo da šetamo.
4. Zainteresujte se za ishranu i nutricionizam makar na bazičnom nivou. Svi jedemo više puta na dan i nemamo pravo da uopšte ne znamo šta, kako i zašto treba da jedemo.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA