Razlozi zbog kojih bi trebalo da jedete meso ukoliko želite da smršate

SHARE

Ovde govorimo ne samo o izuzetno korisnim stranama već i o čestim zabludama o ovom neverovatnom makronutrijentu, a upravo te zablude zaslužne su za propuste koji se tiču prednosti adekvatnog unošenja proteina.

Foto: StockSnap

Nažalost, koncept unošenja proteina se promenio od vremena kad su dinosaurusi i pećinski ljudi hodali planetom do #fitspo folklora, koji je proteine sa prestola odvukao na ne tako cenjeno mesto na kome se i danas nalaze.

 

Pročitajte i…Lubenicom protiv viška kilograma

Kao što je gore već pomenuto, protein je “makronutrient”, jedan od tri koji sačinjavaju svu hranu koju jedemo – ostala dva su ugljeni hidrati i masnoće. Iako bi mogli da se bavimo svakim od njih do detalja, držaćemo se samo proteina da bi pojednostavili priču.

Dakle, šta je tačno protein? Protein se sastoji od molekula, svaki molekul je grupa aminokiselina koje su građa mišićnog tkiva. Postoji 20 aminokiselina, od kojih je 9 neophodno, a 11 ne.

Različiti tipovi hrane koje sadrže proteinske molekule imaće u sebi različite količine ovih aminokiselina ali ono što treba da znate (i shvatite) jeste da se nebitne aminokiseline mogu proizvesti u samom telu, dok one neophodne ne mogu, i zato ih moramo unositi ishranom.

Proteini će vam pomoći u ojačavanju kože, noktiju, kose i zuba. Iznutra utiču na zdravlje organa, mišića, ligamenata, žila i nerava. Proteini igraju i važnu ulogu u proizvodnji hormona i imuniteta. Tako da skoro sve što vas čini zdravom super osobom zahteva upravo proteine!

Nema komentara

Ostavite komentar