Piletina, jaja, riba i grašak za dobru memoriju

25.11.2011 u 20:00 časova Nema komentara

Naučnici su otkrili da hrana bogata kolinom, bezbojnim, belkastim prahom može pomoći u zaštiti mozga od uticaja starenja. Hranjiva materija koja pripada grupi B vitamina nalazi se u piletini, jajima i morskoj ribi i mahunarkama kao što je grašak.

Naučnici sa Univerziteta u Bostonu nakon istraživanja zaključili su da ljudi čija je ishrana puna kolina beleže bolje rezultate na testovima pamćenja pa imaju manje šanse za promene na mozgu tipa demencije, piše Rojters.

Ovo istraživanje dodatno je potvrdilo pretpostavke naučnika da ishrana jako utiče na brzinu starenja mozga ali nijedna namirnica nije čaroban lek koji potpuno uklanja demenciju”, kaže doktorka Roda Au i dodaje: “Najvažnije je jesti zdravo i uravnoteženo.”

Prethodna istraživanja pokazala su da mediteranski način ishrane, koji uključuje ribu, povrće i maslinovo ulje deluje vrlo blagotvorno na zdravlje. “Iako ova studija ne dokazuje da kolin apsolutni štiti memoriju, sa sigurnošću možemo reći da kolin igra veliku ulogu”, kaže dr Au. Prema rečima stručnjaka, muškarci bi u organizam dnevno trebalo da unesu 550 miligrama kolina, a žene 425 miligrama.

 

 

Ključne reči: , ,
Povezane vesti:

Ostavite komentar

Da bi se pored vašeg komentara uvek video vaš avatar idite na Gravatar servis, registrujte se i uz vaš email identifikujte odgovarajuću sličicu!
Vaš gravatar će biti isti kod svih komentara, na svim sajtovima koji podržavaju gravatare.