Categories Zdrava ishrana

Želite idealnu liniju za predstojeće leto? Tajna je u kontroli porcija…

S obzirom da se leto približava, svi traže načine da smršaju, uvedu bolju ishranu, poštuju ograničenja ili se, sažeto rečeno, pravilnije hrane. Prema rečima dijetetičarke Suzan Liland-Lim (Suzanne Leland-Lym), koji god da je razlog, suština zdrave ishrane je u kontroli porcija. ,,Kontrola porcija znači da kada izlazite ne preterujete sa količinom’’, kaže ona. ,,Ako neko pokušava da smrša, ponekad je potrebno samo da jede iz manjeg tanjira i da na tanjir stavi hranu tako da izgleda isto, samo u manjoj količini’’, kaže Liland.

Foto: Pixabay

Prema njenim rečima, mršavljenje, gojenje, dijabetes, karcinom i drugo – razlozi su za posetu dijetetičaru. Čak i dijabetičari mogu da jedu šta god žele, samo moraju često da proveravaju nivo šećera u krvi i proučavaju vrednosti ugljenih hidrata dok se ne naviknu.
Umesto kompletne promene ishrane u slučaju bolesti, što ima efekta najviše tri meseca, Liland-Lim predlaže nešto dugoročnije.

,,Ako možemo da navedemo ljude da uvedu promene u periodu od šest nedelja, oni će dobro znati odakle potiču ugljeni hidrati’’, kaže ona. ,,Ja sam veoma umerena. Stvarno verujem da je bolje raditi na tome kako neka osoba sada jede i pokušavati da utičete da to ne menjaju mnogo.’’

Liland-Lim kaže da takođe ističe znakove ,,ispadanja iz koloseka’’. Kako tvrdi, ljudi često usvajaju bezbrižniji pristup nakon tri meseca, tako da moraju da pronađu načine da nastave da se hrane na isti način. Mnogima se od malena preporučuje da jedu voće i povrće. Prema preporukama američkog Ministarstva poljoprivrede, voće i povrće treba da zauzmu polovinu tanjira. Međutim, ako ne jedete stalno voće i povrće, Liland ne preporučuje da odmah počnete da ih jedete previše. Njen savet je da uvodite samo nekoliko promena istovremeno.
,,Ako ne jedete voće i povrće, neću vas terati da ih jedete, kao što mene niko ne može da natera da jedem džigericu’’ kaže ona. ,,Suština je u kontroli porcija.”

Foto: Pixabay

,,Kada jedete van kuće, naručite šta god želite, pojedite pola a drugu polovinu ponesite kući kako ne biste imali osećaj preterane kontrole. Želite da kontrolišete bolest, a ne da ona kontroliše vas’’, nastavlja ona.

,,Vodite računa o kontroli porcija i vežbanju, o čemu treba da se posavetujete sa svojim lekarom, a svaki doktor će vam preporučiti da vežbate’’, kaže Liland-Lim.

Kliknite na sledeću stranu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

UREĐENJE DOMA