Oslobodite se stresa: Namirnice za bolje raspoloženje

Oslobodite se stresa: Namirnice za bolje raspoloženje

0
SHARE

Hrana utiče na raspoloženje tako da deluje na unos i sintezu serotonina u ćelijama mozga. Serotonin je neurotransmiter odgovoran za postizanje zadovoljstva.

Foto: Guliver/Thinkstock
Foto: Guliver/Thinkstock

Namirnice koje deluju na smanjenje nivoa serotonina čine ljude manje raspoloženim, dok one koje povećavaju endogenu sintezu i njegov ulazak u ćelije mozga izazivaju porast raspoloženja.

Pravilan izbor namirnica može uspešno da deluje u slučajevima depresije i ponekad čak da pomogne da se, kod pacijenata koji su na terapiji, lekovi svedu na minimum.

Pročitajte i… 5 načina kako da prestanete da jedete pod stresom

Kod depresije je ishrana veoma važna jer su pojedine namirnice u interakciji sa lekovima koje pacijenti uzimaju. Tako oni koji uzimaju antidepresive moraju da izbegavaju ribu iz konzervi, džigericu, pivo, crveno vino, parmezan, jer su to namirnice koje mogu da ometaju metabolizam leka u organizmu.

Preporučuje se hrana bogata ugljenim hidratima koji deluju smirujuće na organizam. U ishrani obolelih od depresije treba redovno u svakom obroku da bude ugljenih hidrata (testenina, krompir, pirinač, palenta, hleb, žitarice, kolači, med). Dokazano je da šoljica čaja (matičnjak, đumbir) pred spavanje, zaslađena kašičicom meda pomaže da depresivne osobe lakše utonu u san.

Koje još namirnice popravljaju raspoloženje pogledajte na sledećim stranama… 

Nema komentara

Ostavite komentar