Šest namirnica za zdravu kožu
Utorak | 24.08.2010
Zašto nečija koža podseća na breskve, a nečija na ljusku oraha? Osim genetike, dodatnog sna i solidne kreme, još je važnija dobra prevencija - a to znači da treba da jedete pravu hranu.

Losos
Losos je idealna namirnica iz više razloga, a što se tiče kože, najvažnije je što obiluje omega-3 masnim kiselinama. Pomoći će u zadržavanju vlage u epidermalnim ćelijama i ubrzati zaceljivanje kože nakon izlaganja sunčevim zracima.
Omega-3 kiselinama bogate su sardine, orasi i semenke lana (sameljite ih pre upotrebe).

Šargarepa
Šargarepa je bogata narandžastim pigmentom beta-karotenom, koji se unosom u organizam rasporedi i u koži, dajući joj zdravi sjaj. Studije pokazuju da pigment može sprečiti i preuranjeno starenje kože, koje je posledica izlaganja UV zracima.
Ipak, pazite se, ne preterujte sa sokom od šargarepe - mogli biste da postanete narandžasti. Ovo je stanje retko i događa se samo kod onih koji zaista nemaju mere.
Beta-karoten se nalazi i u: slatkom krompiru, crvenoj paprici, grejpfrutu...

Avokado
U jednoj studiji objavljenoj u "Journal of the American College of Nutrition" pokazalo se da ljudi koji uzimaju dosta maslinovog ulja imaju manje bora nego oni koji obilno jedu maslac. Zašto? Maslac je prepun zasićenih masnoća, dok je maslinovo ulje bogato mononezasićenim. Ova ista dobra masnoća čini i 50% kalorija u avokadu. No, zašto biste jeli avokado, a ne maslinovo ulje? Oboje je dobro, ali avokado ima dodatni bonus - B vitamin, što takođe pomaže da koža deluje blistavo i glatko.
Mononezasićene masti sadrži i: maslinovo ulje, badem, kikiriki (neprženi iz ljuske).

Mahunarke
To znači da treba da jedete pasulj, sočivo, soju i kikiriki - bore će postati blaže. Australijski naučnici su zaključili da značajno konzumiranje mahunarki, uz povrće i zdrave masnoće, s vremenom rezultira s 20% manje bora. Ovo je verojatno uticaj izoflavona - snažnog antioksidanta.
Izoflavonima su bogati i: alfalfa, tempeh (fermentirana soja), tofu.

Grožđe
Osim što štite od srčanog i moždanog udara, polifenoli, antioksidanti iz grožđa, sprečavaju i opuštenost sredovečne kože. Polifenoli održavaju elastičnost jačajući kolagen. Polifenolima su bogati i: borovnice, sok od grožđa.

Voda
Ne vino, nego voda - najsnažnije oružje protiv beživotne sive kože. Svi telesni procesi zavise o vodi, a ako je tokom dana ne pijete dovoljno, verovatno ćete imati sporiji metabolizam i, između ostalog, suvlju kožu.
Jedna je studija pokazala da je potrebno pola litre vode kako bi se stvorilo merljivo povećanje krvotoka kroz kapilare u spoljnim slojevima. Pijte često vodu i imaćete lice poput bebe.
Izvor: Vestionline
ZDRAVA HRANAZDRAVLJE
Tikvice na sto!
Balansirana ishrana ne bi trebalo da bude bez tikvica jer ovi duguljasti zeleni ili žućkasti plodovi sprečavaju gomilanje holesterola u krvnim sudovima i razvoj srčanih oboljenja, a štite i od raka debelog creva, naglašavaju stručnjaci. ...
Namirnice koje usporavaju STARENJE
Starenje je prirodna faza u životu svakog bića, a taj proces najčešće se povezuje sa spoljašnjim izgledom čoveka, dok se zanemaruje starenje organizma i unutrašnjih organa - što je svakako mnogo važnije. ...
Letnji recepti od RUŽINIH cvetova
Većina nas u ruži vidi nešto lepo za gledanje i mirisanje. Evo predloga bečkog stručnjaka dr. Hademara Bankhofera, kako tokom leta ruže možete i da konzumirate....
Svako voće može biti korisno, ali i štetno
Treba utvrditi koje voće vam odgovara i način na koji ćete ga konzumirati bezbedno ...
ZDRAVA HRANA
- Šest namirnica za zdravu kožu
- Tikvice na sto!
- Namirnice koje usporavaju STARENJE
- Letnji recepti od RUŽINIH cvetova
- Svako voće može biti korisno, ali i štetno
- CIMET za zdravlje i bistar um
- Probajte FEELGOOD BOX
- TREŠNJE: Prirodni lek sa drveta
- Wellness: Savršen spoj zdravlja i užitka
- "Hipoalergenski" KIKIRIKI
- KROMPIR SALATA spašava život
- Uživajte u svim blagodetima JAGODA
- VITAMIN E štiti od ekcema
- Za snažan organizam - kozje mleko
- Hrana koju NE TREBA DA IZBEGAVATE
LepotaiZdravlje.rs na Fejsbuku