Idealne vežbe za osobe obolele od artritisa

by | 22 marta, 2019

Nekada se verovalo da vežbanje i artritis nisu kompatibilni, i savetovano je mirovanje. Danas znamo da je to bila greška, i da je istina upravo suprotna.

Vežbanje smanjuje bolove u zglobovima i njihovu krutost, a poboljšava fleksibilnost, mobilnost, raspoloženje i ukupni doživljaj. Vežbanje će mišiće koji obavijaju zglob učiniti jakim. Recimo, većina ima problem sa kolenima, a sa vežbanjem pravilnog inteziteta se taj bol može smanjiti za 50 odsto.

Kako početi sa vežbanjem?

Konsultacije sa lekarom su obavezne. Probajte da pronađete ličnog trenera jer ćete na taj način bezbolnije i sa manje straha krenuti da napredujete. Gubitak težine vežbanjem pomoći će vam da lakše bolest držite pod kontrolom i ublažite bolove. Neka vežbanje postane vaš svakodnevni ritam.

 

Hodajte svaki dan i smršaćete

Hodanje je najpristupačniji oblik aktivnosti za ljude sa artritisom. Sve što treba da uradite je da otvorite vrata i krenete napred u prirodu. Hodanje će ojačati vaše srce, pluća i ukupnu izdržljivost i povećati gustinu kostiju. Tehnika vežbanja se brzo i lako nauči.

Pročitajte i… Brzo hodanje skida kilograme i poboljšava cirkulaciju

Obavezno kupite patike koje su predviđene za ovakvu vrstu aktivnosti i koje imaju sportski ojačan đon. Hodanjem ćete regulisati telesnu težinu i smanjiti višak masti u organizmu. Na taj način ćete se još lakše kretati i biti u stanju da povećate obim svog treninga.

Vežbanje u vodi

Voda je fantastična sredina za vežbanje niskog inteziteta. Ovo naročito važi kada je njena temperatura između 27 i 31 stepen. Povećavanje cirkulacije je jedna od dobrobiti ovakve fizičke aktivnosti.

Pročitajte i… 4 razloga zašto je plivanje dobro za vaše telo

Njena plovnost će vam omogućiti da veliki deo mase tela ne vrši pritisak na zglobove. Voda će stvarati i otpor vašim mišićima koji će se ubrzano razvijati. Voda je izvrsna kao sredina za masažu i opuštanje. Možete i da hodate kroz vodu jer je i to super način da popravite svoje zdravlje i kondiciju.

Vežbanje sa otporima i vežbe snage

Teretana može biti zabavno i inspirativno mesto za fizičku aktivnost, bez obzira na vaše godine. Tamo ćete pronaći svu neophodnu opremu za vežbanje i trening snage. Ovakav vid aktivnosti će smanjiti vaše bolove u zglobovima, i povećati mišićnu snagu.

Pročitajte i… 10 najčešćih grešaka koje žene prave u teretani

Možete početi sa izometrijskim vežbama a kasnije preći na izotonične, odnosno na vežbe u kojima ćete pomerati vaš zglob. Ukoliko niste sigurni potražite iskusnog ličnog trenera i zajedno sa njim pokrenite svoj organizam bez bojazni da ćete se povrediti.

Joga može biti odlična

Joga je drevni oblik vežbanja. Praksa ujedinjuje kretanje i dah i može da smanji krutost i napetost u mišićima i zglobovima. Određene joga poze mogu biti štetne.

Pročitajte i… Joga vs kardio: Da li je drevna metoda učinkovita kao i aerobni trening?

Morate pronaći instruktore koji imaju iskustva sa osobama koje boluju od artritisa, kako se problem ne bi nepravilnim radom dodatno pogoršao.

Stacionarni biciklizam ili vožnja bicikla napolju

Biciklizam je odličan način da osetite vetar u kosi, popravite raspoloženje, a u isto vreme da pokrenete svoje kukove i kolena i skočni zglob. U zimskim mesecima možete koristiti sobni bicikl.

Pročitajte i… 3 razloga zašto je dobro voziti bicikl

Ako je ovo novo za vas onda počnite sa malim vremenskim intervalima od 10 minuta. Vremenom će se izdržljivost povećati. Krenite polako i napredujte polako. Ako vam se bol pogoršava prekinite aktivnost.

Trčanje

To što imate artritis ne znači nužno da će vam trčanje smetati. Postoje situacije u kojima se i ono pokazalo kao dobro. Patike moraju biti profesionalne. Mesto na kome ćete trčati mora biti meko. Ili je to traka za trčanje, ili trava ili neka staza sa specijalnom podlogom od reciklirane gume.

Pročitajte i… Saveti za početnike: 5 načina da trčanje učinite zanimljivijim i lakšim

Obavezno praktikujte istezanje na kraju trčanja svakog dana. Ovde treba naglasiti da samo mali broj osoba sa artritisom može da praktikuje trčanje na bezbedan način. Znači, ukoliko osetite da je ova vrsta aktivnosti u datom trenutku previše za vas, sačekajte da se popravi vaša forma i nakon nekoliko meseci probajte ponovo. Osluškujte svoje telo.

Krenite na časove plesa

Ples je divna stvar. Lepa aktivnost koja je ujedno i veoma društvena i inspiriše da budete radosni. Ako prvi put plešete obratite pažnju na cipele. Nova aktivnost koja se pojavila za ublažavanje bola u zglobovima je trbušni ples. Mnogo kvalitetnih pokreta je prisutno u trbušnom plesu. Prijaće vam sigurno.

Pročitajte i… Jedite sve i održavajte idealnu težinu bez teških treninga

Ono što treba naglasiti je da ti pokreti nisu uobičajeni kao u drugim aktivnostima. Biće nešto novo za vaš organizam i zglobove. Slobodno se opustite i mrdajte kukovima i telom.

Unajmite ličnog trenera

Ukoliko niste sigurni kako da krenete sa aktivnošću a imate problem i bolove u zglobovima, možda je najbolje da se obratite nekome ko je stručan i ko ima iskustva u tome. Na ovaj način dobićete i dodatnu motivaciju za rad.

Pročitajte i… 4 vežbe koje fitnes treneri nikad ne preskaču

Trener će vam pomoći da vežbanje postane rutina, i da se snaga i izdržljivost povećaju. Obim pokreta će nakon kratkog vremena biti bolji. Profesionalac će učiniti da sa otokom, bolom i ukočenošću lakše radite i da te vežbe budu pravilno izabrane. Imaćete osobu koja će vas ohrabriti i biti vam sve vreme podrška da uspete u svojoj nameri.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.