Izbegavajte ih: Ovo je 10 najvećih fitnes grešaka

by | 13 marta, 2017

Odlazak u teretanu deluje različito na ljude, neko će do rezultata doći brže, dok će nekome biti potrebni meseci napornog truda i rada. Međutim, često nas u napretku sprečavaju greške kojih nismo ni svesni. Kad ih se jednom rešite, poboljšaćete svoj trening i mnogo učinkovitije izgubiti višak kilograma i dodati mišićnu masu.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

1. Ne planirate trening

Treniranje bez planiranja je vrlo loša ideja. Počnite s određivanjem ciljeva, te pratite plan koji će tačno odrediti koji dan vežbate i jačate koju mišićnu skupinu. Trener u teretani rado će vam pomoći oko izrade plana, pa se nemojte plašiti da potražite pomoć.

Pročitajte i… 10 fitnes mitova u koje ne treba da verujete

2. Navikavate se na vežbe

Jedna od najvećih grešaka je verovanje da će današnji trening biti dobar i sutra. Jednom kad se mišići naviknu na pokret, postizaćete sve slabije rezultate. Za brži napredak, potrudite se da redovno menjate vežbe.

Koje su još najčešće fitnes greške pogledajte na sledećim stranama…  

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

3. Preskačete zagrevanje i istezannje

Vežbanje bez zagrevanja je veoma loša ideja, kao i preskakanje istezanja, odnosn hlađena nakon treninga. Zagrevanje smanjuje rizik od povreda, a hlađenje je odlično za vaše mišiće i ligamente.

Pročitajte i… Trening u moru: Najbolja aktivnost ovog leta

4. Radite previše toga odjednom

Najbrži način za gubitak motivacije i jedna od najvećih fitnes grešaka je preterivanje u želji za bržim napretkom. Čak i ako se ne ozlijedite, upala mišića nakon treninga nije nešto što bi trebalo često da se dešava. Trening uvek prilagodite vlastitim mogućnostima.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

5. Pravite preduge pauze

Ako imate običaj da pravite duge pauze između različitih vežbi, probajte da ih smanjite na manje od 60 sekundi. Odmorite li se nekoliko minuta za vreme trajanja treninga, smanjićete učinkovitost svih nadolazećih vežbi.

Pročitajte i… Zaboravite na lekove: Ublažite upalu mišića prirodnim putem

6. Pijete previše sportskih napitaka

Ponekad je dobro popiti neki sportski napitak koji će nadoknaditi elektrolite, ali ako ih pijete za vreme redovnog treninga u teretani unećete previše nepotrebnih šećera. Ako baš volite njihov ukus, probajte barem malo da razredite napitak s malo vode, te odaberite one koji sadrže prave elektrolite, bez aditiva i nezdravih zaslađivača.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

7. Žurite s ponavljanjima

Odugovlačenje s ponavljanjima neke vežbe nije dobro, ali isto važi i ako previše žurite jer ćete se tako lakše povrediti i nećete postići željene rezultate. Svaku vežbu radite usresređeno i pravilno, pogotovo ako koristite tegove.

Pročitajte i… Obavezna oprema: Bez ovih 5 stvari ne smete otići na trening

8. Ne dobijate dovoljno nutrijenata iz hrane

Vežbanje s praznim želucem jedna je od najvećih grešaka. Mišićima uvek morate dati dovoljno nutrijenata kako bi se oporavili. Posebnu pažnju obratite na unos proteina.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

9. Birate previše lagane vežbe

Iako je stalna upala mišića znak da nešto ne valja, ne možete oblikovati telo bez truda. Menjajte vežbe i uvek pokušajte da uradite nekoliko ponavljanja više.

Pročitajte i… 5 jednostavnih vežbi za brzo mršavljenje i ravan stomak

10. Ne spavate dovoljno

Čak i ako jedete pravilno i izbegavate sve greške, morate se potruditi da se i dovoljno naspavate. Bez sedam sati sna vaše telo neće imati dovoljno energije za napredak pri oblikovanju tela i mršavljenju.


Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje”>>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.