Odlične vežbe za pravilno držanje i smanjenje bolova u vratu

by | 10 januara, 2016

Mnogi od nas imaju neku svoju fitnes rutinu, ali malo ko razmišlja da nam trebaju i vežbe za vrat. Ali, ne zapostavljajte ih, jer one mogu biti vaš spas od glavobolja.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Možda mislite – pa nisam ja neki atleta niti sportista kome treba jak vrat, ali razmislite još jednom. Vrat nosi popriličnu težnu – vašu glavu i povezan je sa kičmom.

Pročitajte i… Rezultati za samo dve nedelje – fitnes plan koji oduševljava

Vreme provodimo uvek malo nagnuti napred, posebno ako radimo za računarom. Vrat se krivi, nepravilno držanje dovodi do glavobolja i ružnog držanja tela. Postoji nekoliko vežbi za vrat, a mi ćemo vam objasniti tri vrlo efiksane.

Priprema

Kao i u slučaju svih drugih vežbi potrebno vam je zagrejavanje. Stanite ravno i opustite ramena. Glavu nakrenite u levo, pa je uhvatite levom rukom i pomerajte, naginjite prema levom ramenu. Zadržite položaj 20 sekundi malo pritišćući glavu prema ramenu. Ponovite sa drugom stranom i drugom rukom.

Izometrijska vežba za vrat 1

Stanite uspravno, pogleda usmerenog ravno i opuštenih ramena. Skupite dlanove i stavite ih na čelo. Gurajte glavom o dlanove, ali ih držite čvrsto ne dozvoljavajući glavi da se pomeri – samo vršite pritisak – kao da pokušavate da „idete glavom kroz zid“. Ovo je vežba za zadnje mišiće vrata.

Pročitajte i… Osnovni fitnes za žene: Jednom vežbom do savršeno izvajanih ruku

Sada stavite dlanove na potiljak i pokušavajte da gurnete glavu unazad, ali je čvrsto zaustavite rukama. Ovo je vežba za prednje mišiće vrata. Nastavite ponavljati obe vežbe dok se ne umorite.

Izometrijska vežba za vrat 2
Stanite kao i u prvoj vežbi. Podignite desnu ruku i stavite dlan na desnu stranu glave, preko uha. Vršite pritisak na dlan gurajući glavom, ali ponovo ne dozvoljavajući glavi da se pomeri – čvrsto držite ruku. Ponovite sa drugom stranom i ponavljajte vežbu dok se ne umorite.

Vezba za vrat 1

Daska vežba
Lezite na klupu licem okrenutim prema dole – neka vam ramena i deo tela visi preko ivica klupe. Stavite ruke iza glave i udahnite, pa podižite gornji deo tela izvijajući i glavu blago. Kada budete izdisali spuštajte se na klupu (gornji deo tela) i opustite se. Ponavljajte nekoliko puta.

Pročitajte i… 15 zanimljivih činjenica o fitnesu i zdravlju

Okrenite se i lezite na leđa na klupu. Glava i vrat neka vise sa ivice klupe. Udahnite i pustite lagano da glava i vrat padaju preko ivice klupe. Držite usta blago otvorenima. Udahnite i podignite glavu i vrat u ravninu sa klupom – neka i telo bude ravno. Fokusirajte se na mišiće vrata i ponavljajte vežbu.

Spužvasti valjak

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.