Pet dobrih razloga za trening s vijačom

by | 27 novembra, 2015

Oduševićete se potrošnjom kalorija s ovakvim treningom, ali i dobrobiti koje vežbe s vijačom donose vašem organizmu…

Foto: Sugarfree

Foto: Sugarfree

Trening s vijačom je odlična kardio vežba u kojoj rade sve grupe mišića. Odlično je za noge i zadnjicu, kao i trbušne mišiće i ruke. Ali, u isto vreme je i vrlo zahtevan trening. Bar u početku. U nastavku vam donosimo pet razloga zbog kojih morate da istrajete i redovno praktikujete trening s vijačom.

1. Potrošnja kalorija
Za sat vremena preskakanja vijače možete da potrošite 600 – 1.000 kalorija. Taj broj varira, zavisno od kilaže. „American Heart Association“ navodi da osoba teška 45 kg u jednom satu potroši 500 kcal, a osoba teška 90 kg potroši 1.000 kcal.
U tome, važnu ulogu ima intenzitet vežbanja. Osoba teška između 60-65 kg koja napravi 70 skokova u toku jednog minuta, u jednom satu izgubi 620 kcal. Sa vijačom je lako napraviti i metabolički trening. Takav trening ubrzava metabolizam od 10-25% u sledećih 48 sati.

Pročitajte i… Ubrzajte metabolizam: Povećajte mišićnu masu posle tridesete

2. Mogućnost treniranja na bilo kom mestu
Vijača je odlično sredstvo za vežbanje jer možete da ga koriste bilo gde i odradite kvalitetan kardio trening u kratkom vremenu kod kuće, na putovanju, u prirodi ili fitnes centru.
Ako ste u stisci s vremenom, potražite prikladno mesto i napravite kratki ali intenzivni trening.

Na narednim stranama pogledajte i preostale podjednako dobre razloge, a na kraju vas čeka i primer jednog treninga… 

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

3. Ravnoteža i koordinacija
Pomoću preskakanja vijače, možete brzo da razvijate ravnotežu i koordinaciju, koja je usko povezana s pokretljivošću i motoričkim sposobnostima.
Sve to ima važnu ulogu u različitim sportovima i životu uopšte, a smanjuje se i mogućnost povrede.

Pročitajte i… Bez trbušnjaka: Vežba za ravan stomak za 60 sekundi!

4. Opuštanje i poboljšanje koncentracije
Kao i svi drugi sportovi, trening s vijačom će, takođe, osigurati bolje raspoloženje i opuštenost jer vas snadbeva hormonom sreće – endorfinom.
Vežbanjem se oslobađa endorfin koji stvara osećaj sreće i euforije. Istraživanja su pokazala da kardio vežbe pomažu i za bolju koncentraciju, učenje i uopšteno razmišljanje.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

5. Zdravo srce i pluća
Za vreme preskakanja vijače, broj otkucaja srca se znatno povećava. Budući da je intenzitet treninga s vijačom visok, ima veliki uticaj na metaboličke procese u telu.
Uz redovno vežbanje ćete napraviti dobru stvar za vaše srce i krvne sudove kao i disanje.

Pročitajte i… Zategnite noge: Jednostavna vežba za unutrašnju stranu butina

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.