Pet stvari koje ne treba raditi pre treninga

by | 8 marta, 2020
fitness zena teretana lepota
Nezavisno od doba dana u kome vežbate, koliko traje i kojom jačinom vaš trening – uspeh zavisi od toga šta pre treninga i posle njega radite.
Kako bi vaš učinak bio maksimalan pročitajte tekst i proverite da li pravilno postupate.

Pre treninga nemojte puno jesti

Sitni zalogajčići pola sata pre treninga nisu štetni. Ako volite da trenirate u jutarnjem terminu onda će vam mali, ali odabran doručak pomoći u stimulaciji metabolizma i dati ti energiju potrebnu za pokretanje. Malo voća s grčkim jogurtom ili kriška integralnog hleba s medom svakako je dobra ideja, piše Runtastic.

hrana teratana lepota

Vodite računa kada je u pitanju hrana sa vlaknima. Ona vas duže čini sitima ali joj treba i više vremena da se razgradi u stomaku. Ukoliko je jedete sa dosta tečnosti ona podstiče probavni trakt, što baš i nije preporučljivo kada krećete na trening. Jaku hranu nemojte jesti pre treninga.

Nemojte počinjati ako nemate cilj

Razmislite pre treninga o tome šta zaista želite da postignete tom vežbom ili toga dana. Napravite plan treniranja i držite ga se. Biće vam lakše da počnete sa treniranjem ako imate plan vežbi koje treba i želite da odradite. Dakle, ako imate jasan cilj više energije ćete usmeriti u vežbanje i nećete se baviti nasumičnim vežbama koje vam nisu od koristi.

Ako nemate razrađen plan, počnite s vežbama zaistezanje i obnovu mišića. Pripremite telo kako bi se ono osećalo jakim i spremnim za fizičke izazove.

Statično rastezanje ostavite za kraj vežbanja

Nije tajna da mnogi ljudi zaborave na istezanje pre i/ili posle vežbanja, a oni koji ga sete da ga urade ponekad ga preskoče u želji da što pre završe sa vežbanjem. Istezanje može uveliko da doprinese oporavljanju mišića posle treninga.

joga stap lepota zdravlje

Kakvo istezanje je najbolje i kada:

  • Statično istezanje najdelotvornije je posle vežbanja kada mišići počinju da se stežu. Njihovo istezanje učiniće ih fleksibilnijim.
  • Pre treninga trebala bi zagrejati mišiće i tetive dinamičnim istezanjem. Cilj dinamičnog istezanja je da se aktivira vezivno tkivo i se pripreme  telo i mišići za vežbanje.

Ne konzumirajte alkohol

Minimalna količina alkohola potrebna je da smanji količinu kontrole koju osoba ima nad telom. On utiče na koordinaciju i koncentraciju zbog njega nećete moći pravilno da odradite vežbe ili ćete pogrešno proceniti intenzitet kojim ih izvodite. Ako se to dogodi, posledice ćete osetiti sutradan kada svi mišići budu upaljeni.

alkohol vs teretana zdravlje

Nemojte piti previše vode

Iako je činjenica da je dobro piti vodu, što je najbitnije da je zdravo održavati telo hidriranim, to ne treba raditi pre treninga. Pijte vodu, ali ne u velikim količinama pre treninga. Umesto toga, pijte male količine vode za vreme samog vežbanja. Previše vode može napuniti vaš stomak i stvoriti grčeve ili mučninu.

turski sed lepota

Kada baš i niste spremni za trening slobodno popijte jedan espreso, jer kafa ima pozitivan uticaj na telo, kofein stimuliše nervni sistem i neurotransmitere.

Foto: Guliver/Getty

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.