Koliko često da vežbam i šta je dobar trening?

25/12/2020 in Fitness

Svi znamo da je vežbanje neophodno da bismo bili zdravi i fit. Najteže je početi. Svaki početnik se pita: koliko često da vežbam i šta je to dobar trening. Mi ćemo vam pomoći da izgradite svoju fitnes rutinu.

Koliko često da vežbam i šta je dobar trening?

Lepota i Zdravlje

Ako ste tek rešili da počnete da vežbate, najvažnije je pitanje: koliko često da vežbam?

Odgovor, naravno, zavisi od vaših sposobnosti i toga što hoćete da postignete. Ipak, postoje generalne smernice o tome koliko često, kako vežbati i koje vežbe raditi. 

Koliko često da vežbam?

Ako imate želju da budete zdraviji i fit, onda je odgovor pet dana u nedelji. To zaista zvuči mnogo, ali u pitanju su kraći i manje intenzivni treninzi. Ovi treninzi ne bi trebalo da prelaze 30 minuta, a njihova jačina trebalo bi da se menja iz dana u dan. 

Sa koliko treninga nedeljno ćete početi zavisi od vaše kondicije. Kada ste apsolutni početnik, dovoljna su tri treninga nedeljno. Oni koji su u boljoj kondiciji, a kojima je radni raspored gust, takođe mogu da vežbaju tri puta nedeljno, ali po 45 minuta. (Pročitaj i: Trener poznatih savetuje: 5 pravila koja će vam pomoći da se konačno pokrenete)

Koje vežbe da radim?

Jako je važno koji ćete tip vežbi izabrati za svoju fitnes rutinu. Kardio trening, koji je idealan za skidanje kilograma i smanjenje masnoća, trebalo bi da dobije bar dva do tri dana u nedelji. Ako vežbate manje od pet dana nedeljno, onda pravite miks treninge. Podelite trening od 45 minuta tako da 20 minuta radite kardio, a 25 vežbe snage. 

Treninzi jakog intenziteta takođe su odlični za one koji imaju malo slobodnog vremena. Oni su naporni, ali daju velike rezultate uz jako malo uloženog vremena. (Pročitaj i: YouTube kanali za treniranje uz koje možete da se bacite u akciju kod kuće)

Još jedno je važno znati: bilo da hoćete da skinete kilograme ili izgradite mišiće, vi morate menjati tip treninga tokom nedelje. Ključ je u balansu kardio treninga i vežbi sa tegovima ili vežbi oblikovanja.

- Važno je da tip treninga prilagodite svojim interesovanjima. Ako vam nije zabavno, brzo ćete izgubiti elan i prestati da vežbate - savetuje Kristian Flores, sertifikovani trener.

Kako izgleda dobar kardio trening?

Preporuka je da nedeljno provedete 150 minuta u kardio treningu umerenog intenziteta. Ako vežbate pet dana u nedelji, to znači da ćete 30 minuta posvetiti kardio treningu. Ukoliko pojačate intenzitet treninga, onda vam je dovoljno 75 minuta nedeljno.

Koje ćete vežbe izabrati, zavisi od toga šta volite. To može biti bicikl, penjanje, trčanje, ples, penjanje uz stepenice...

Najefektivniji je trening ako kombinujete 20 minuta rada, 10 sekundi odmora i tako u krug. Na ovaj način lak i početnici mogu da iznesu 30 minuta treninga. 

Kako izgleda dobar trening snage?

Trebalo bi da uradite vežbe za gornji i donji deo tela i za trup svake nedelje. Za to su dovoljna tri dana u nedelji, nakon kardio treninga. Ako vežbate manje, onda posvetite 30 minuta treningu celog tela. 

Ako je vaš glavni cilj povećanje snage, onda tri dana u nedelji posvetite samo vežbama snage. Po sat vremena za gornji deo tela, donji deo tela i trup.

Za gornji deo tela odlične su sve "puš - ap" vežbe, dok se za donji deo tela treba skoncentrisati na iskorake, čučnjeve...


 

Kada da odmaram?

Dani odmora moraju postojati. Najmanje jedan do dva dana u nedelji telo mora da se opusti. Ipak, to nisu dana kada nećete raditi bukvalno ništa. Dani odmora odlični su za rekreaciju i zabavne aktivnosti.

- Najvažnije je da ljudi osluškuju svoje telo i da paze šta im poručuje. Preterivanje može dovesti do povrede - upozorava Flores.

 

 

 

Shape

Lepota i Zdravlje

Komentari (0)

Loading