Fitnes u kancelariji? Da, moguće je!

04/01/2021 in Fitness

Vežbanje tokom radnog vremena nije nemoguća misija, a donosi mnogo koristi.

Fitnes u kancelariji? Da, moguće je!

Andrey_Popov/Shutterstock.com

Sve veći broj radnih sati provedenih za stolom utiče na naše zdravlje. Zato vežbanje tokom radnog vremena može biti vrlo korisno.

Prosečna osoba danas sedi više od devet sati dnevno, a veći deo toga se odvija na poslu. Predugo sedenje može uzrokovati zdravstvene probleme poput gojaznosti i dijabetesa, te bi bilo dobro da se pokrenete čak i na radnom mestu. 

Vežbanje tokom radnog vremena poboljšava učinak

Bez obzira da li radite u kancelariji puno radno vreme ili radite od kuće, posao za računarom lako može da se odrazi na naše zdravlje. Sedenje za stolom veći deo dana bez bavljenja fizičkom aktivnošću dovodi do nakupljanja kilograma, stvaranja masnih naslaga i slabljenja mišića. Vežbanje tokom radnog vremena može poboljšati vaše zdravlje, ali i učinak. Dugoročno ćete biti produktivniji, jer ćete biti zdraviji. Osim toga, ako s vremena na vreme napravite pauzu i fizičkim vežbama pokrenete krv, moći ćete bolje da se fokusirate. 

30 minuta vežbanja svakog dana

Ne dozvolite da vaše zdravlje i kondicija trpe zbog posla. Bilo bi dobro da bar desetak minuta, ili još bolje sat vremena, dnevno odvojite za vežbe za poboljšanje kondicije i sagorevanje kalorija. Odrasloj osobi je u proseku potrebno 2,5 sata aerobnih vežbi nedeljno uz trening snage najmanje dva dana nedeljno. Ako to rasporedite tokom nedelje, trebalo bi da provedete 30 minuta vežbajući svakog dana. (Pročitajte i: Koliko često da vežbam i šta je dobar trening?)

YakobchukOlena/GettyImages

 

 

 

 

Ideje za trening u kancelariji

Pogledajte ove jednostavne načine za sagorevanje kalorija i održavanje kondicije i osmislite plan za očuvanje zdravlja na poslu.

Trening na putu do kancelarije

Ako je vaša kancelarija udaljena samo par kilometara od vaše kuće, ostavite automobil i umesto toga idite na posao pešice. Ako vam je posao udaljen više kilometara, pronađite sigurnu biciklističku rutu. Vožnja bicikla je odličan način za sagorevanje kalorija. Samo pazite da ostanete hidrirani.

Zaboravite lift

Umesto liftom, uvek se penjite i silazite stepenicama. Bez obzira što će put do kancelarije ili kolege sa četvrtog sprata trajati duže, to će vam pokrenuti krv i ubrzati cirkulaciju. Na kraju ćete se osveženi vratiti svojim radnim zadacima, a vremenom i poboljšati kondiciju.

Vežbe na radnom mestu

Imajte na umu da vaše telo traži da bude u pokretu, čak i dok obavljate posao sedeći. Možete vežbati na primer podižući jednu pa drugu nogu ili stiskajući gluteus. Kada ustanete da uzmete dokumente iz štampača, možete napraviti nekoliko čučnjeva da biste ubrzali puls. Neka vežbanje za radnim stolom postane vaša rutina i to će se odraziti na vašu kondiciju.

Radni sto za stajanje

Ko kaže da morate sedeti za radnim stolom? Ako radite od kuće, razmislite o tome da kupite ili napravite sto za kojim ćete stajati dok radite. Ako vam ovo zvuči previše ekstremno, možete isprobati radni sto sa podesivom visinom. Tako se lako možete prebaciti iz sedeće u stojeću poziciju i uvek imati ono što vam odgovara. Trebalo bi da naizmenično sedite i stojite na svakih 30 minuta.

Budite aktivni tokom dana

Ako za stolom želite da razmišljate isključivo o poslu, nedostatak kretanja možete nadomestiti svaki put kad ustanete. Kad odete po čašu vode, tokom te šetnje istegnite ruke i ramena, napravite nekoliko čučnjeva i slično. Za ručak ne naručujte hranu, već sami idite po nju do obližnjeg restorana. (Pročitajte i: Fitnes saveti za punije dame - Kilogrami ne smeju biti izgovor)

Maksimalno iskoristite pauzu

Pauzu nipošto nemojte provoditi sedeći. Bez obzira da li pravite pauzu za ručak ili imate nekoliko kraćih pauza za kafu ili vodu tokom dana, ovo vreme možete iskoristiti za poboljšanje kondicije. Umesto da tipkate po telefonu, iskoristite slobodno vreme da izađete van zgrade i bar malo prošetate na svežem vazduhu.

 

Redakcija

Andrey_Popov/Shutterstock.com

Komentari (0)

Loading