Mrzi me da vežbam - kako da pobedite nedostatak volje za vežbanjem

06/01/2021 in Fitness

Znate koliko je vežbanje važno za vas i nekada ste rado išli na treninge. Sada vam jednostavno nije do toga. Šta da radite?

Mrzi me da vežbam - kako da pobedite nedostatak volje za vežbanjem

Tero Vesalainen/iStock/Getty Images plus via Guliver

Nedostatak volje za vežbanjem dogodi se svakome.

Dobar trening ne sme biti lak. Poenta je upravo u tome da pobedite sebe, da mišići rade jače, da se dobro oznojite i umorite. Ali, šta kada trening postane pretežak? I to ne fizički, već mentalno. Šta ako, jednostavno, izgubite volju da iz dana u dan ponavljate isto? 

Mrzi me da vežbam. Šta da radim?

Kada izgubite volju za vežbanjem, to definitivno nije dobar znak. Jer, iako je fizički naporan, trening ne bi trebalo da bude samo obaveza. On bi trebalo da vam pomogne da se osećate bolje u svakom smislu. (Pročitajte i: Trener poznatih savetuje: 5 pravila koja će vam pomoći da se konačno pokrenete)

Evo konkretnih saveta kako da pobedite ovu "mrzi me da vežbam" krizu:

 

Skratite treninge

Ako nemate volje za vežbanjem, onda vam je 45 do 60 minuta treninga noćna mora. Zato, skratite svoj trening. (Pročitajte i: Koliko često da vežbam i šta je dobar trening?)

Fitnes stručnjaci preporučuju da se nedeljno provodi 150 minuta u umerenim ili 75 minuta u snažnim aerobnim aktivnostima. 

- Možda trenirate 60 minuta, ali je pitanje koliko je tu zaista efikasno provedenog vremena. Zato je bolji kraći trening u kome svaki minut efikasno koristite, nego dug a neefikasan trening - savetuje Tom Holand, fizioterapeut.

 

Izaberite pravu muziku

Naučno istraživanje, izvedeno 2020. godine, pokazalo je da muzika koju slušamo direktno utiče na napor koji osećamo. Vežbači koji su slušali optimistične, brze pesme, osećali su manji napor prilikom vežbi izdržljivosti i pre su postigli zadane rezultate. (Pročitajte i: Evo kako do savršene muzičke plejliste za vežbanje)

 Pretpostavlja se da muzika kao spoljni stimulus, blokira unutrašnje stimuluse, poput umora. Dobra pesma vam odvlači misli od umora ili jednoličnosti vežbanja. Uz to, ako se usklade pokreti vežbača, sa ritmom pesme (što se uglavnom nesvesno i dogodi) pojačava se efekat treninga. Na sve to, motivacioni tekstovi nesvesno utiču na vaš pristup vežbanju.

 

Nasmešite se!

Da, znamo - nikome nije do smeha dok redi četrdeseti trbušnjak. Ipak, dokazano je da trkači koji se smeše troše daleko manje kiseonika od onih koji se mršte.

- Tokom iscrpljujućih vežbi, ukoliko uspete da se nasmešite, osetićete smanjenje napetosti u mišićima - tvrdi Holand. 

Caka je u tome što je sve u našem telu povezano, pa mišići lica koji se grče, dovode do dodatnog grečenja svih mišića u telu. Uključujući i one pogođene treningom. 

 

Podignite raspoloženje

Ovo već i ptičice na grani znaju, ali im često ne verujemo. Kada ponavljamo negativne stvari, samo sebi otežavamo. Sabotiramo sami sebe. 

- Bol i težina su svakako tu, ali ako ponavljamo da nećemo izdržati ili da nam je dosta... On tada postaje nepodnošljiv - kaže Hilari Kauten, doktor sportske psihologije.

Ipak, to ne znači da morate da da govorite sebi "Ja to mogu". Ta mantra često nije dovoljno delotvorna. Mnogo je efikasnije ako radite u grupi i ako imate pristup "mi to možemo" ili hrabrite nekoga drugoga "vi to možete". Hrabrenje drugih, vrlo jednostavno, natera i nas da radimo bolje. Što dovodi do sledećeg saveta: 

 

Nađite partnera za vežbanje

Partner za vežbanje će vas naterati da budete odgovorni, da istrajete čak i kada vam se ne da. Ne morate čak ni fizički biti na istom mestu: uveliko smo uveli aplikacije za komunikaciju u fitnes. (Pročitajte i: Poboljšaćete odnos, a on će vam biti snaga i motivacija: Trenirajte sa partnerom (video))

- Ne samo da ste odgovorniji, već vežbanje u paru čini da trening brže prolazi - kaže Holand. 

 

 Fokusirajte pogled

Možda je primamljivo zvirkati po teretani i proveravati šta drugi rade, ali tako gubite fokus. Ako gledate ispred sebe, u jednu tačku, radićete marljivije i manje ćete osećati napor. Isti mehanizam se dogadi i kada se parkiramo pred kućom, a ne sećamo se kako smo prevezli poslednjih 10 kilometara. Pokreti postaju automatizovani. 

- Isključite sve spoljašnje znake koji vas teraju da se osećate loše. Ne sliužate mozak, ne gledate na sat, samo se krećete - savetuje Holand. 

Pročitajte i: Fitnes trener otkriva: Kako u što kraćem roku da izgubite višak kilograma

 

Health

Tero Vesalainen/iStock/Getty Images plus via Guliver

Komentari (0)

Loading