Vežbe nakon prejedanja od kojih ćete se osećati bolje

by | 19 oktobra, 2021
Vežbe nakon prejedanja

Vežbe nakon prejedanja su vam sigurno na poslednjem mestu, ali baš na ovaj način možete da ublažite tegobe nastale posle obilnog obroka. 

Svima nam se dešava da s vremena na vreme pojedemo veću količinu hrane. I u tim trenucima najviše volimo da se „skljokamo na kauč“ i da odspavamo. Međutim, postoje mnogo bolji načini koji će učiniti da se osećamo bolje nakon unošenja prekomerne količine hrane.

Vežbe nakon prejedanja

Joga

Ukoliko ste u takozvanoj food komi, intenzivan trening bi mogao biti preagresivan. Ali joga može da pomogne da se vaše telo ponovo oseća normalno te da umanjite osećaj nadutosti i to samo za 15 minuta.

Sukhasana, odnosno, „laka poza“ jedna je od joga vežbi koja se u ovom slučaju preporučuje. Sedite na pod u „turski sed“. Zažmurite i stavite šake na kolena. Dišite na stomak i izdižite grudi. Za to vreme, kružite ramenima napred-nazad.

Anuloma viloma odnosno alternativno disanje na jednu pa na drugu nozdrvu je druga joga vežba koja umanjuje posledice prejedanja. Sedite kao u položaj za prvu spomenutu asanu. Levu šaku stavite na levo koleno. Desnim palcem zatvorite desnu nozdrvu i duboko udahnite kroz levu nozdrvu. Kada duboko udahnete, kažiprstom zatvorite levu nozdrvu i zadržite dah. Sklonite kažiprst i polako izdahnite kroz desnu nozdrvu. Zatim, duboko udahnite na desnu nozdrvu, pa je zatvorite palcem, zadržite dah, pa izdahnite na levu nozdrvu. Na svaku nozdrvu na ovaj način dišite po jedan minut. Ponovite dva do tri puta.

Pročitajte i… Kako zaustaviti prejedanje, posebno uveče?

Šetnja

U pitanju je laka kardio vežba niskog intenziteta. Šetanje nakon prejedanja pomaže u pokretanju organa za varenje, ubrzava se proces varenja i umanjujete rizik od gorušice.

Zagrejte centralni deo tela

Nakon obilnog obroka, sigurno vam nije do vežbi za stomak i srednji deo leđa. Isto tako, verovatno bi vam bilo teško da uradite izdržaj ili trbušnjake. Ali to nije problem. Lezite na leđa i podignite noge tako da budu na 90 stepeni u odnosu na telo. Podignite ruke i pokušajte da dodirnete stopala izdižući srednji deo leđa. Ova vežba poboljšaće varenje.

Pročitajte i… Kako izbeći prejedanje usled stresa?

lepotaizdravlje.rsThe Num Phanu via Shutterstock

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.