Vežbe za bolji san: Ova fizička aktivnost je idealna u borbi s nesanicom

by | 22 marta, 2022
Vežbe za bolji san

Kada pomislimo na vežbe za bolji san, svima verovatno prvo na pamet padne joga. Ali to nije jedini način da se uspavate.

Iako joga zasigurno može da vam pomogne da brže zapsite (i da imate kvalitetniji san), ona nije jedina fizička aktivnost koja vam može pomoći da se izborite s nesanicom. Pa ukoliko vam joga baš i ne želi ili želite da promenite rutinu odlaska na spavanje, pročitajte ove savete stručnjaka.

Vežbe za bolji san

Fizička aktivnost na mnogo načina utiče na naš kvalitet spavanja. Pored toga što umanjuje nivo hormona stresa, vežbanje smiruje um. Uz to, sagoreva energiju, pa smo prirodnije i umorni pred odlazak na spavanje.

Naučnici još uvek nisu sigurni zašto, ali znaju da postoji veza između bolje sna i vežbanja. Veruju da vežbanje doprinosi zdravom cirkadijalnom ritmu i rutini spavanja. A koja fizička aktivnost se najviše preporučuje?

Hodanje

Šetnja može biti pravi lek protiv nesanice, naročito u kombinaciji s šetanjem u prirodi. Sama fizička aktivnost odnosno kretanje će nas umoriti i pripremiti za spavanje, a svež vazduh umiriće naš um. Probajte da šetate 30 minuta svako veće (ili kada god imate vremena za to). Za to vreme, slušajte umirujuću muziku.

Pročitajte i… Užine za bolji san

Treninzi snage

Neki ljudi bi pomislili da je dizanje tegova i slične vežbe preintezivan trening za veče, ali nauka kaže drugačije. Naime, treninzi snage sagorevaju energiju i umaraju nas. Savet je da pred spavanje uradite kratak trening niskog inteziteta.

Preskakanje vijače

Sigurno vam ovo nije palo na pamet i to tik pred spavanje. Ali, zbog samog ritma, preskakanje konopca umanjuje anksioznost, a samim tim i nagomilane misli. Ključ je da brojite ponavljanja. Možete skakati brže ili sporije, a ključno je da se fokusirate isključivo na to.

Vežbe fleksibilnosti

Bolovi i grčevi tokom sna i te kako remete kvalitetno prospavanu noć. Ukoliko i vi osećate bolove ili se trzate tokom noći, isprobajte vežbe fleksibilnosti, kako biste opustili mišiće. Istežite telo vežbama koje možete pronaći i na Jutjubu.

Pročitajte i… Saveti za bolje spavanje

lepotaizdravlje.rsAnnaStills/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.