Za lepe i istaknute mišiće: Idealne namirnice za obrok posle treninga

by | 16 jula, 2017

Suprotno određenim mišljenima, nakon fizičke aktivnosti potrebno je pojesti zdrav obrok, pre svega bogat proteinima kako bi vaše telo nadoknadilo izgubljenu energiju, a vaši mišići bili istaknuti i izvajani. Stoga, nemojte gladovati nakon treninga, i obezbedite svom telu neophodne hranljive materije kako biste bili zdravi, ali i kako bi bili uočljiviji rezultati napornog vežbanja.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

Preporučuje se da prvi obrok nakon treninga bude nakon sat vremena, najviše dva, po završetku vežbanja kako biste izbegli mogući osećaj mučnine i teskobe u stomaku. Takođe, obratite pažnju na veličinu porcije, jer se može dogoditi da osetite veliku glad nakon fizičke aktivnosti, što može rezultirati prejedanjem koje morate da izbegnete.

Pročitajte i… Ovako se hrane svetski poznati fitnes treneri

Stoga nakon treninga jedite obavezno kod kuće, umereno i sporije, i obavezno popijte dovoljnu količinu vode kako biste nadoknadili izgubljenu tečnost, a u nastavku pročitajte i koje namirnice su idealan izbor za obrok nakon vežbanja.

Za kojim namirnicama da posegnete nakon treninga pročitajte na sledećim stranama…

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

1. Cvekla

Ovo povrće koje mnogi od nas izbegavaju i ne spada u njihove omiljene namirnice, veoma je zdravo, naročito ako ste redovno fizički aktivni jer zahvaljujući crvenom pigmentu betacijaninu koji mu daje boju, a koji je odličan antioksidans, pomaže pri prenosu kiseonika u mišiće i ublažava moguće grčeve i upale.

Pročitajte i… Pobedite psihu i mršavite: Lako do vitke linije bez dijete

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

2. Jaja

Jaja su bogata proteinima, pa se smatraju jednim od najboljih obroka nakon treninga. Proteini iz belanceta pomažu oporavak mišića, a žumance vam daje neophodnu energiju. Ukoliko umesto klasičnog obroka od jaja pojedete sendvič s avokadom i jajima, koji kod nas i nije uobičajena kombinacija, učinićete pravu stvar za vaše telo, jer su jaja odličan nutrijent, a avokado je bogat korisnim aminokiselinama.

Pročitajte i… Pobedite psihu i mršavite: Lako do vitke linije bez dijete

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

3. Jogurt

U nešto manje od dva decilitra grčkog jogurta ima 14 grama proteina i samo 100 kalorija. Upravo zbog toga, jogurt je idealna namirnica za obrok posle treninga, a ako ga pomešate sa sveže iseckanim voćem vaše telo će vam biti zahvalno jer ćete nadoknaditi izgubljenu energiju i vaš organizam obogatiti brojnim vitaminima i mineralima.

Pročitajte i… 6 najboljih načina da zategnete kožu nakog mršavljenja

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

4. Lubenica

Tokom letnje sezone kada je naše telo izloženo dehidrataciji zbog pojačanog znojenja usled velikih vrućina, lubenica je odlična namirnica za nadonadu izgubljene tečnosti. Uz ovu namirnicu ćete obogatiti vaše telo vodom koju ste izgubili tokom treninga, i dati mu preko potrebne nutrijente bez bojazni od gojaznosti jer 92 odsto lubenice čini voda, a porcija od dve šoljice ima samo 80 kcal.

Pročitajte i… 8 namirnica koje treba da izbegavate pre treninga

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

5. Ćuretina

Ćuretina je odličan izvor proteina koji su nakon treninga preko potrebni vašem telu za oporavak. Količina potrebnog proteina varira od osobe do osobe, ali je ćuretina svakako dobar izbor jer, osim što je bogata proteinima ona nije masna i neće vam stvoriti probleme sa varenjem.

Pročitajte i… Najčešće zablude o fitnesu: Izbegnite zamke na putu do vitke linije

Foto: Pixabay

Foto: Pixabay

6. Čokoladno mleko

Verovali ili ne, postoje ozbiljne studije o tome da nemasno čokoladno mleko bukvalno „vraća u život“ posle napornog treninga. Osim što osvežava, čokoladno mleko sadrži hranljive sastojke koji su vam potrebni posle treninga, pa se slobodno zasladite nakon napornog vežbanja, bez osećaja griže savesti.

Pročitajte i… Ne budite u zabludi: Namirnice koje vam neće pomoći da izgubite kilograme

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

7. Feta sir sa voćem i muslijem

Ovo jelo može biti savršen i bogat doručak, ali i obrok koji možete pojesti posle treninga. Nećete pogrešiti ni sa jednom kombinacijom, jer ćete na ovaj način utoliti osećaj gladi, a nećete opteretiti vaš stomak.

Pročitajte i… 10 najvećih mitova i zabluda o dijetama i mršavljenju

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

8. Žitarice sa mlekom i ceđena narandža

Žitarice sa mlekom, uz ceđenu narandžu nakon jela, odlična su izbor za obrok nakon treninga, jer ćete na ovaj način nadoknaditi svu izgubljenu energiju tokom vežbanja i obezbediti vašem telu sve neophodne hranljive materije.

Pročitajte i… Uvek vitki i zdravi: Koje vežbe najviše odgovaraju vašim godinama?!

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

9. Puter od kikirikija sa bananom

Sendvič sa kikiriki puterom i bananom veoma je hranljiv obrok i odličan je izbor nakon treninga, naročito ako vežbate u kasnim večernjim satima, jer ovo može biti ukusna i idealna lagana večera.

Pročitajte i… Promenite ih odmah: 5 loših navika koje uzrokuju masne naslage na stomaku

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.