Zašto bi u svoju rutinu vežbanja trebalo da dodate preskakanje vijače?

by | 8 septembra, 2017
Sigurno ste mnogo puta videli kako najpoznatiji svetski modeli na svojim treninzima marljivo preskaču vijaču, ali jeste li se ikada zapitali zašto to rade i šta tačno time postižu?

Foto: Thinkstock

Kao deca smo verovatno svi često posezali za omiljenom igrom na ulici ili u parku – preskakanje vijače. Činili smo to sami ili u društvu prijatelja, a tada nam nije bilo ni na kraj pameti da takva rekreacija prija našem zdravlju i telesnoj formi. No, danas se radi o još jednoj vežbi za kojom posežu rekreativci i profesionalni sportisti širom svieta, a kod preskakanja vijače je odlično koliko nas u trenu može vratiti u detinjstvo.

Pročitajte i…Jednostavne vežbe koje možete da radite na plaži

Ali to nije glavni razlog njene popularnosti. Neki od razloga su, osim očiglednog oblikovanja tela i mišića, dobar učinak na strukturu naših kostiju, kao i sposobnosti koordinacije i ravnoteže. Ovu tezu potvrđuje i Tim Črč, profesor sa Univerziteta u Luzijani (SAD) „Ako ste nedavno preskakali vijaču, onda znate koliko vam može podići puls. Ova vežba uključuje rad celog tela, a precizno usklađivanje rada ruku i nogu povezuje donji i gornji deo tela s mozgom. Praktikujete li ovo svakodnevno, zaista možete očekivati da će vaši pokreti biti kordinisaniji.“

Kliknite na sledeću stranicu…

žena preskače vijaču

Foto: Guliver/Getty Images

Povoljni učinak koje preskakanje vijače ima na kosti dokazala je studija koju je sproveo Magazin za primenjenu fiziologiju. Došlo se do zaključka kako su ispitanici koji su praktikovali preskakanje vijače tri puta nedeljno imali mnogo veću gustinu kostiju u odnosu na one koji to nisu činili.

Pročitajte i…Otkrivamo zašto je plivanje odlično za svakoga

Uz to, očito je da je ovo nezamenljiva kardio vežba uz koju ćete se znojiti i teže dolaziti do daha. Međutim, za razliku od mnogih drugih sličnih vežbi, uz ovu će vam podjednako raditi noge, ruke, ramena i leđa. Što je najbolje, intenzitet prilagođavate sami, zavisno od toga kolika vam je fizička kondicija. Ako do sad ovo nije bio deo vašeg treninga, potrudite se da je uvrstite, i to tako da vežbu izvodite oko 5 minuta. Učinak je nezaobilazan, a ko zna, možda ćete je zavoleti baš kao što je to bio slučaj u mlađim danima!

Zapratite nas na društvenim mrežama FacebookInstagramYoutube i pridružite nam se na Viber public chatu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.