Želite da vežbate kod kuće? Fitnes instruktorka Marja Savić ima odličan onlajn program (intervju)

by | 20 septembra, 2021
zelite da vezbate kod kuce

Za sve vas koje želite da vežbate kod kuće, predstavljamo program Marje Savić koji ćete pronaći na adresi marjasavic.fitness. Evo o čemu smo razgovarali s Marjom i šta ona smatra prednostima onlajn treninga.

Koje su, generalno, prednosti a koje mane treniranja onlajn?

Kao jednu od glavnih prednosti onlajn treninga na mojoj platformi izdvojila bih – slobodu da trening odradite bilo kada i bilo gde. Kad? Sad! Sve je tu, kod naše kuće, spremno u svakom trenutku.

Za žene koje su uvek u žurbi, pod stresom i nemaju dovoljno slobodnog vremena, ovo je savršeni način vežbanja. Ušteda vremena je ogromna. Nema spremanja za odlazak u fitnes centar, nema planiranja ko će vam pričuvati dete, nema vožnje, nervoze oko parkinga, povratka, jurnjave… Prosto samo počnete, na jedan klik, bez neke prethodne pripreme, u vreme koje vama odgovara.

Vaš personalni trener tu je za vas, vodi vas i prati. Program je vama prilagođen, a uvek se sa trenerom možete onlajn konsultovati oko izvođenja vežbe, dok pred sobom imate video demonstraciju svake vežbe ili snimak celog treninga.

Zatim, treniranje putem onlajn platfome ekonomičnije je i daleko povoljnije od odlaska u fitnes centar ili teretanu, a posebno u poređenju sa individualnim treninzima in-person.

Jedna od prednosti je svakako i privatnost koju ovakav način vežbanja donosi. Mnogima prosto nije prijatno da vežbaju pred drugima. Neke žene ne vole da vežbaju u okruženju muškaraca, neko samo želi da ima svoj mir, a svi želimo da imamo svoj – prostor i čist vazduh, što u teretanama često nije moguće.

Takođe, nema potrebe da sa treninzima prestajete ako ste na putovanju; tu su, onlajn, kao i vaš trener.

Ako želite i volite trening napolju, moje treninge možete sprovoditi outdoor – nije potrebna nikakva oprema za jedan vrlo efikasan trening. Samo telefon i i net.

I naravno, tu je još jedna prednost koja se javila poslednje dve godine kao posledica pandemije i masovnog zatvaranja fitnes centara svuda po svetu, zbog čeka ljudi nisu ni imali izbora osim da treniraju kod kuće ili napolju, kada je planirani trening uz podršku trenera online postao neprocenjiv.

Od mana bih navela to da onlajln pristup zahteva veću rešenost vežbača da istraje i sprovede do kraja svoj trening ili ceo program. Da ne odustaje pri najmanjem “skretanju sa puta”. Nema trenera koji vam “’stoji nad glavom i broji” , već taj deo morate rešiti sami sa sobom. Nisu svi klijenti spremni za takav vid istrajnosti. Ali, dobar trener će naći način da motiviše i pomogne klijentu da savlada prepreke Međutim, ako u svakom trenutku tražimo izgovor zašto taj trening da ne odradimo i smeta nam svaka sitnica, bilo da je reč o treningu u fitnes centru a pogotovo onlajn, nikada nećemo uraditi nešto istinski dobro za sebe.

Još jedna mana sprovođenja treninga onlajn može, ali i ne mora, biti rad sa klijentima u oporavku ili klijentima sa izvesnim ograničenjima usled povreda koje su nekada doživeli. Ako se program treninga formira kroz personalizovani pristup, pri čemu se uzimaju u obzir mogućnosti, potrebe i eventualna ograničenja klijenta, ta mana se pretvara u prednost. Ono što je u svakom slučaju važno jeste posvećenost trenera, njegovo znanje, iskustvo, i sposobnost da motiviše, pruži podršku i čuje svog klijenta kad god mu je to potrebno.

Kako je počela tvoja fitnes avantura, odnosno, kako si počela da se baviš fitnesom?

Počela je davno, iz ljubavi prema sportu, pokretu, trčanju… S nekih 1516 godina napravila sam sebi malu kućnu teretanu. Napunila sam sobu rekvizitima i više puta nedeljno pravila pometnju ukućanima raspremajući dnevnu sobu za svoj trening.

Obožavala sam da treniram, bila sam neukrotivi duh, volela sam da trčim, fizikališem”, plivam, ali i da učim, otkrivam, saznajem… Trenirala sam umetničko plivanje godinama, a u fitnes sam se zaljubila kroz VHS kasete Sindi Kraford, kao i mnoge devojke tada.

Ta vrsta funkcionalnog treninga, u kome aktivirate više mišićnih grupa istovremeno, radite sa opterećenjem sopstvenog tela ili uz nekoliko rekvizita, ostala je do danas moj omiljeni način vežbanja. Nikada nisam previše volela “klasične” treninge na spravama u teretani. Bilo je to suviše neizazovno za mene.

Čitala sam, učila, gledala treninge poznatih fitnes trenera, i stvarala neki svoj stil. Bilo je to ono što je meni kao devojci, ženi, najviše odgovaralo, a što su i mnoge druge žene prepoznale kao nešto malo drugačije, kvalitetno i efikasno.

Prve personalne treninge držala sam 2000. godine, paralelno s prvom godinom studija istorije umetnosti na Filozofskom fakultetu. I tada je to bilo iz ljubavi, ali i za džeparac. Godinama nakon toga, nakon mnogo prakse i samostalnog učenja, odlučila sam da to postane i moja profesija, najpre sekundarna, a zatim i primarna.

Ljubav i poštovanje prema umetnosti i estetici, na isti način kao i prema negovanju kulture tela, obeležili su i moj pristup trenerskom pozivu i dali mu izvesnu širinu u radu sa klijentima. Trenirala sam i držala treninge paralelno sa magistarskim studijama i poslovima iz oblasti menadžmenta u kulturi, ali sam se 2014. godine posvetila isključivo fitnesu, odnosno personalnim treninzima.

Na Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje sam se doškolovala, završavajući kurs za personalnog trenera i pohađajući stručne seminare iz oblasti nutricionizma i rekreativnog sporta.

Životni put i ljubav prema ovom poslu odveli su me na tu, sportsku, stranu, posebno nakon drugog porođaja. Posvetila sam se isključivo treniranju žena, uz razumevanje njihovih potreba i načina na koji će telo najbolje reagovati na trening i ishranu. 2018. godine otvorila sam svoj fitnes studio, a tada sam počela i sa personalnim onlajn treninzima.

Kada i kako si odlučila da pokreneš onlajn programe?

U vreme kada sam otvorila fitnes studio za personalne treninge, počela sam da razmišljam i o novoj vrsti saradnje s klijentima, prateći trendove svetskih fitnes instruktora.

Bilo je izazovno. Moji treninzi su bili dovoljno efikasni i naporni i bez ijednog rekvizita i bez ikakve potrebe za odlaskom u teretanu. Ujedno sam tražila način da treniranje približim ženama koje nemaju dovoljno vremena za sebe i koje često ne mogu ni da pomisle na odlazak u fitnes centar zbog silnih obaveza. Takvih žena je, nažalost, mnogo. A mnoge među njima žele da naprave promenu i osećaju se bolje.

Kao majka tada dvoje dece (danas troje), mogla sam s puno razumevanja, da koncipiram uspešno sprovođenje treninga, koji bi čak i za majke i zaposlene žene mogao biti pre svega – primenljiv. Tako sam počela da gradim platformu za onlajn treninge i planove ishrane, na kojoj danas vežba nekoliko hiljada žena.

Koje su specifičnosti tvojih onlajn programa?

Moje klijentkinje često kažu: “S tobom nikad ne znam šta me čeka!”. Tu negde leži ta specifičnost. Svaki trening koji osmislim i napišem klijentkinji drugačiji je od prethodnog. Ne ostavlja prostor za monotoniju ili pad motivacije, što je čest razlog zbog kojeg žene odustaju od treninga.

Isti način rada sprovodim u in-person, kao i onlajn treninzima.

Nisam zagovornica kontinuiranog ponavljanja istih treninga po nekoliko meseci, istih vežbi i istog ritma. Trening je kod mene neka vrsta iznenađenja, kreativnog, zanimljivog i dinamičnog. Moje klijentkinje ni ne stignu da razmišljaju o opterećenju i naporu, već samo vide rezulate i osećaju se bolje.

Ono što takođe ističu, a što mi je posebno drago, jeste moja posvećenost svakoj od njih, način komunikacije, podrška, temeljitost, saveti i otvoren i iskren pristup. Verujem da ih to u najvećoj meri opredeljuje da sa mnom vežbaju, uz napredak koji vide na sebi i u sebi.

Kod funkcionalnih treninga napredak je izvestan i brži je nego inače. U pitanju je kombinacija vežbi snage sa HIIT i MIIT sekvencama. To je intervalni trening koji kombinuje izdržljivost i snagu. A obavezne su i izolirajuće vežbe za najosetljivije mišićne grupe kod žena.

Svoju ljubav prema kulturi tela, fiskulturi, prenosim i na klijente. Komentari koje neretko dobijam glase: “Treniram ceo život, ali sada shvatam da sam uglavnom gubila vreme”. Ili: “Treniram godinama, ali ovako nikad!”. Meni je to podjednaka satisfakcija kao rezultati koje moje klijentkinje ostvaruju.

Pročitajte i… Kako odabrati onlajn trening jedna je od tema u našem oktobarskom izdanju

Koji je tvoj fitnes moto? Šta je ono što najčešće ponavljaš svojim vežbačima?

Bolje da ne znate šta im ponavljam (smeh), ali i dalje me obožavaju. Šalim se. Moj način komunikacije sa klijentima, neposrednost i iskrenost, ono je na čemu insistiram. Postavljanje sebe u situaciju klijenta i nesebično deljenje saveta i svojih iskustava. To je ono što stvara poverenje. Temeljitost, posvećenost, slušanje.

Moj moto je: Snagu stičeš kada si uveren da dalje i više ne možeš, ali i uprkos tome nastavljaš.

Kada govorim o snazi, ne mislim samo na fizičku. Trening čini da mentalno, ne samo fizički, jačamo. To je ono prelaženje granica i bez kojeg zaista nema napretka. Ako smo stalno u komfornoj zoni, nećemo napredovati. Moramo pomerati granice, izvlačiti maksimum iz sebe, ne navikavati telo na jedno isto, iznenaditi ga svaki put.

A moj životni moto, koji se može prepoznati i u mom radu, glasi: Simplicity is the ultimate sophistication (Leonardo da Vinči).

Šta bi preporučila ljudima koji su u potrazi za onlajn treninzima? Šta im može pomoći da prepoznaju da je neki program kvalitetan?

Jedan od najvažnijih kriterijuma jeste da li je program prilagođen vašim potrebama, mogućnostima i ciljevima, da li je personalizovan i u kojoj meri.

Drugo, da li je program primenljiv. Da li ga možete realizovati u datim okolnostima? Tu mislim i na treninge i na obaveznu zdravu ishranu koja je neizostavni deo dobrog programa. I možda najvažnije, trebalo bi obratiti pažnju na način na koji trener komunicira sa klijentom. Trener mora biti otvoren prema klijentu, spreman da savet, da detaljno odgovori, uzme sve u obzir, posveti se, bude temeljan i na raspolaganju klijentu kada god je to potrebno. Jer samo se na taj način, zajednički, može ostvariti rezultat.

Marija Timotijević @makamadafaka

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.