Categories Fitness

Fitness saveti: Kako da efikasno prevaziđemo upalu mišića?

Kažu da je odluka o svakodnevnoj fizičkoj aktivnosti presudna za kvalitet ne samo našeg životnog stila, već i zdravlja. Međutim, poznato je da se sve češće opredeljujemo na lazy life style, usled nedostatka vremena, mnogobrojnih obaveza, ali i kratkotrajnih nuspojava, koje se javljaju već nakon prvog treninga, onda kada nismo u formi. Pa ipak, upala mišića trebalo bi da bude poslednja stvar koja nas navodi na odluku o ne vežbanju, jer za nju postoji rešenje…

Svako ko ne vežba kontinuirano imao je prilike da barem jednom zaradi upalu mišića i suoči se sa svom neprijatnošću koju ona sa sobom nosi. S obzirom na intenzitet treninga i vašu trenutnu formu, upale mogu biti prilično jake i trajati i do nekoliko dana, što će vas automatski sprečiti da u narednih par dana ponovo posetitie teretanu, ili se odlučite za polučasovni trening u udobnosti vašeg doma. Iako je reč o kratkom periodu od samo nekoliko dana, zašto ne biste posegnuli za trikovima koji će vam ublažiti bol u mišićima i omogućiti da nesmetano nastavite sa svim planiranim dnevnim aktivnostima.

Upala mišića je prirodna reakcija tela na neuobičajenu aktivnost. Čak iako redovno trenirate, pri promeni fitness rutine može doći do upale, jer se telo susreće sa načinom vežbanja, na koje do sada nije bilo naviknuto. Ipak, upala mišića je dobra za naše telo jer je pokazatelj da smo aktivirali čak i one manje aktivne mišićne grupe i da radimo na poboljšanju muskulatornog sastava našeg tela, kao i na povećanju fizičke snage, ali i kondicije.

Dok mirujete, telo crpi energiju iz masti, dok tokom fizičke aktivnosti energija dolazi iz ugljenih hidrata, pa je upravo proces izvlačenja ugljenih hidrata jedan od osnovnih uzročnika upale mišića, ako vaši mišići nisu dobro prokrvljeni.

Bol u mišićima obično se javlja sutradan nakon treninga, kada se telo u potpunosti ohladi. Od trenutka kada osetite bol, važno je da masirate upaljeni mišić, kako biste potstakli cirkulaciju kroz mišićno tkivo i ublažili njegovo grčenje, a samim tim smanjili i bol.

Još jedan od načina da vas mišićna upala što pre prođe je da upaljeno područje konstantno držite aktivnim, pa ako vam se čini da niste u stanju da trenirate, toga dana se opredelite za lagano trčanje, ili brzi hod, kako bi se mišići navikli na konstantan ritam, jer je to preduslov da do upale ne dođe ponovo.

Hladan tuš je takođe spas ukoliko imate upalu, jer će automatski pokrenuti cirkulaciju i prokrviti upaljene mišiće.

Na postoji potpuna prevencija protiv upale mišića, ali možete odabrati kvalitetno zagrevanje, koje će pred trening pripremiti svaku mišićnu grupu za predstojeće napore, kojima ćete ih izložiti. Nikada nemojte otpočinjati trening najjačim intenzitetom, već se potrudite da nakon zagrevanja počnete laganim tempom, pa da sve više povećavate intenzitet treninga.

Iako vam se u početku čini da je vežbanje sa upalom neizdrživo, podvrgnite se laganom treningu jer je to jedini siguran način da oporavite svoje mišiće i efikasno prevaziđete upalu.

Foto: GettyImages

15-ominutni fitness izazov: 5 vežbi za savršeno oblikovane noge i zadnjicu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

TAKOĐE ZANIMLJIVO!

ESTETICA magazin

IDEJE ZA UREĐENJE DOMA