Zeleno, volim te zeleno!

by | 22 juna, 2009

Novi proizvodi na bazi prirodnih sastojaka napravili su pravi bum na tržištu kozmetike. Ekstrakti egzotičnog voća i cveća, kao i tradicionalnog „domaćeg“ bilja, kombinuju se sa standardnim sastojcima preparata za negu, a distribuiraju se bukvalno svuda: od samoposluga, preko robnih kuća, do luksuznih parfimerija…

lepota i zdravlje

 

Da li su egzotični sastojci bolji?

Domaće biljke jesu kao evergin pesme – koriste se decenijama, ali male su šanse da preparati koji ih sadrže donesu zadovoljavajući profit. Da bi se postigla dobra prodaja, ovakvi prioizvodi moraju da sadrže dodatke kao što su brusnica, lotos ili ulje argana. Da li se tu radi o marketinškom triku, jer orhideja zvuči modernije nego krastavac, ili su ovi preparati ipak delotvorniji? Egzotični sastojci nekad su bolji, a nekada lošiji, ali su uglavnom dobri koliko i domaći. Ulje marokanskog drveta argana sadrži 40% linolinske kiseline koja deluje umirujuće na kožu kao i krastavac, dok je beli kineski čaj bogat polifenolom, koji usporava nastajanje bora isto kao obično grožđe. Znači, sve je stvar izbora.

Cvetovi su, opet, nešto drugo… Ekstrakti orhideje i lotosa donose dašak dalekih predela, ali uglavnom se koriste kao dodaci parfemima. Orhideja je manje hidratantna nego krastavac, dok je lotos blago sluzav i na osetljivu kožu deluje slabije od kamilice, no, ova dva cveta zaista lepo mirišu. Ipak, kreme koje sadrže ekstrakte egzotičnog cveća nisu prevara, jer se efikasno delovanje postiže dodatnim sastojcima, kao što je koenzim Q10 koji ublažava nastanak bora. Mnogo važniji od sastojaka jesu doziranje i kompletna receptura kreme.

 

Eko-lepota u luksuznom ambijentu

Svejedno da li ste u nekoj otmenoj pariskoj parfimeriji ili na odeljenju kozmetike u robnoj kući – prirodna kozmetika već dugo nije privilegija specijalizovanih radnji. Poznati Santaverde svoje preparate na bazi bilja distribuira preko luksuznih prodavnica, kao i „Dr Hauschka“. Proizvodi „Anemarie Boerlind“ dostupni su i u „običnim“ parfimerijama, kao i praparati dizajnerke Stelle McCartney, čija se kozmetička linija „Care“ nedavno pojavila na tržištu. Ova kreatorka želi da pokaže da kreme sa sastojcima kao što su različak i slez, osim što su veoma delotvorne, u elegantom pakovanju deluju veoma šik.

 

Bambus i breza za negu kose

Dugo se smatralo da dobro stilizovana kosa i mušterija koja koristi prirodne preparate – ne idu zajedno. Ali, i to se promenilo. Doduše, proizvodnja efikasnih ekoloških proizvoda za oblikovanje i negu kose nije jednostavna, jer su, recimo, veštački polimeri, koji učvršćivače čine pahuljastim a kosu postojanom, zabranjeni u prirodnoj kozmetici.

Da bi se vodenasti učvršćivači pretvorili u penu, proizvođači koriste tenside iz šećera ili kokosovog ulja. Umesto sa polimerima, bio-sprejovi i učvršćivači za kosu proizvode se na bazi silicijuma iz bambusa, a šamponi sadrže ekstrakt koji hrani kosu.

 

Bio-kozmetika u supermarketu

Kao što se musli ili sojino mleko mogu naći u svakom marketu, i bio-kozmetika, koja se ranije mogla nabaviti samo u apotekama, sve se češće pojavljuje na policama supermarketa. Doduše, reč je o osnovnim proizvodima za dnevnu upotrebu, dok se serumi protiv bora i preparati za velnes negu još uvek kupuju isključivo u specijalizovanim radnjama.

Kozmetika na bazi prirodnih sastojaka pokazala se kao unosan posao, što je mnoge navelo na ideju o kreiranju sopstvene marke. „Rossmann“ je na tržište izbacio kolekciju „Alterra“, „Budni“ je nastavio sa „Alvianaom“, a iza novih proizvoda, koji su se pojavili prošle godine, kao što su „Nature Friends“ i „Edeka“, stoje moćne kozmetičke kompanije.

 

Eko-nega iz čitavog sveta

Na sajam prirodne kozmetike „Vivaness“ preko petine izlagača stiglo je iz dalekih krajeva. U najpoznatije brendove ubraja se „Livnig Nature“ sa Novog Zelanda koji je nedavno lansirao sredstvo za skidanje šminke bez alkohola i sa ekstraktima biljke kumerahou, kao i kolekciju proizvoda na bazi tečnosti iz semena grejpfruta i vitamina. Danski proizvođač „Urtekram“ privukao je pažnju preparatom za zaštitu od sunca, na bazi titandioksida.

 

Blagotvorno mleko sa maslacem

Mirisna krema koja se nežno topi na telu? Ovo je dugo bila „šarena laža“ bio-kozmetike. Mislilo se da biljna ulja veoma prijaju koži, ali većina žena došla je do zaključka da su ovi preparati isuviše masni, pa su proizvođači morali da porade na modernim recepturama. Njihova novina jesu preparati za negu tela na bazi maslaca. Umesto silikonskog ulja, zahvaljujući kojem konvencionalne kreme pružaju elastičnost koži, ovde se koristi ši buter. Budući da veže vodu, istovremeno deluje i kao emulgator.

 

Bio-kozmetika se prepoznaje po pečatu?

Ne obavezno, jer sve manje proizvoda nosi tu oznaku. Annemarie Boerlind odrekla se pečata na svojim preparatima da bi mogla da ih prodaje po parfimerijama i SPA centrima. „Heliotrop“ i „Neobio“ učinili su to isto, ali i dalje proizvode prema visokim standardima i ništa ne menjaju u recepturi. Planira se razvoj jedinstvenog pečata koji će nositi svi kvalitetni prirodni preparati.

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.