Zašto osećate manjak motivacije na poslu?

Mnogi od nas imaju periode kada jednostavno na radnom mestu ne mogu da se pokrenu. Zašto je tako?

by | 13 maja, 2021

Svi smo imali te dane na poslu – uprkos svim naporima, niste usredsređeni i nemate motivaciju da radite.

Ipak nema potrebe da paničite! U nastavku vam predstavljamo razloge zašto se osećamo demotivisano i kako to možemo da promenimo.

Manjak motivacije na poslu

Prezauzeti ste

Multitasking i mnogo obaveza danas su postali statusni simbol dobrog i pouzdanog radnika. Ali retko ko shvata da je nemoguće izaći na kraj s previše obaveza odjednom i da će pre ili kasnije doći do „burn out“-a. Kako biste sprečili demotivaciju, svakog jutra kada dođete na posao prvo napišite spisak svih obaveza koje vas čekaju u toku tog dana.

Kako koju obavezu završite, tako je precrtajte s liste. Na taj način ćete imati osećaj postignuća što će uticati i na motivaciju za dalji rad.

Teško vam je da počnete

Svima se dešava kreativni zastoj. U tim trenucima potrebna vam je pauza kako biste povratili energiju. Zato, izdvojte makar 10 minuta na svakih nekoliko sati za pauzu. To može biti predah za kafu ili pak prošetajte krug oko zgrade u kojoj radite. To će biti sjajan izduvni ventil i ostatak dana provešćete „hladnije“ glave. A možda usput dobijete i inspiraciju!

Odvajanje privatnog od poslovnog života

Zahvljajući telefonima, društvenim mrežama i imejlovima, danas smo dostupni uvek i za svakoga. U čitavom tom haosu, ponekad je teško odvojiti privatan život od poslovnog. Naš topao savet je da posao ostavite u kancelariji. Kada se završi radno vreme, ne proveravajte mejlove i ne odgovarajte na njih, osim ako nije zaista hitno. Sve ostalo može da sačeka do sutra.

Emocionalni umor

Nemojte potceniti svoje emotivne potrebe. Pokušajte da se povežete s kolegama i s poslom koji radite. Podsetite se zašto vam je posao važan i šta očekujete od svoje karijere. (Pročitajte i… Jutarnja motivacija: Nikad ne odustajte od svojih snova!)

Iskoristite slobodno vreme na pravi način

Nakon produktivnog (ili poluproduktivnog) radnog dana dana, najprivlačnije nam je da sednemo ispred TV ekrana i gledamo serije. Ipak, potrudite se da na kvalitetniji način provodite slobodno vreme. Idite na trening, u šetnju s prijateljima ili pročitajte knjigu.

Mentalni i fizički umor

Teško je iskoristiti svoj pun potencijal kada nemamo energije. Zbog toga, vikende i slobodno vreme iskoristite da organizujete dan za mentalno zdravlje. U tom periodu potrudite se da izbegnete bilo kakav stres i da radite ono što vam prija (topla kupka, san, šetnja u prirodi).

Potreban vam je novi posao

Neki stručnjaci kažu da svakih sedam godina treba da promenimo posao. Možda je baš i vama to potrebno – promena radnog okruženja i radnog mesta. Počnite da gledate oglase i da šaljete biografije, naročito ako vam trenutni posao crpi energiju i dobro raspoloženje.

 

lepotaizdravlje.rsJohnson Wang via Unsplash

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.