5 načina da se „isključite“ i prestanete da razmišljate o poslu nakon napornog radnog dana

by | 28 aprila, 2022
kako se isključiti sa posla nakon radnog dana

Zarad našeg psihičkog zdravlja, veoma je važno znati kako se isključiti sa posla nakon radnog dana, ma koliko nam to teško i nemoguće zvučalo… 

Koliko smo zbog dužih dana produktivniji, toliko nas ipak ovo sunčano i lepo vreme mami sve više napolje, u prirodu, šetnju, na terasu… Ipak, radno vreme je nešto što mnoge u tome sprečava, a pandemija je doprinela tome da mnogi teško odvajaju privatno i poslovno vreme, naročito ako još uvek rade od kuće.

Ipak, svi znamo da je ravnoteža između posla i života jako važna za naše mentalno zdravlje, posebno kada je u pitanju izbegavanje burnouta koje se svima može dogoditi. Zato, evo malih saveta kako se i čime isključiti od posla nakon radnog dana.



Kako se isključiti sa posla nakon radnog dana

Zapišite svoje planove

Pre nego što završite posao za taj dan, razmislite, a onda i na papir zapišite sve što vas čeka narednog dana ili sedmice. Tako ćete mirnije nastaviti ostatak poslepodneva i nećete ga provesti uznemireno razmišljajući o tome šta vas sve čeka sutra i šta sve morate da uradite. Pisanje zadataka i obaveza je uvek odlična opcija jer njime dobijete osećaj da sve držite pod kontrolom i da ste organizovani.

Uklonite poslovne stvari iz svoje blizine

Kad završavate posao, završite ga kako treba. A to znači – maknite i pospremite sve što koristite za posao te tako stvorite jednu granicu između radnog dana i ostatka dana kojeg ćete provesti sa svojom porodicom, prijateljima ili sami. To će vas odvratiti i od toga da se setite kasno uveče da “samo” proverite mejl koji sigurno može sačekati do jutra.

Pročitajte i… Pobedite burnout na poslu jednostavnim koracima

Šetnja

Iako o tome stalno pišemo, govorimo, a i vi verojatno i čitate,  zaista je tako. Šetnja je nešto što bi svako morao da uvrsti u svoj dnevni raspored jer osim što je odlično za fizičko zdravlje, odlazak u šetnju pomoći će vam da se resetujete. Ova aktivnost će vam omogućiti da se odvojite od svog posla i napravite jednu mentalnu “čistku”, da praktikujete svesnost i da se oslobodite stresa.

Topla kupka

Odaberite dan za sebe kada ćete veče provesti  u toploj i mirisnoj kupki te se u potpunosti prepustiti sami sebi i uživati. Osim toga, provedite poneko veče s prijateljicom uz čašu vina i razgovor koji će vas isključiti s posla, brojnih briga i planiranja. Čar je upravo u tome – da pronađete način koji odgovara samo vama i koji je za vas pravilan kad je u pitanju mentalno isključivanje.

Upišite radionicu

Povratkom na staro normalno, sve je više događanja i radionica, kojih su ljudi zaista željni! U zavisnosti od toga šta volite, pregledajte po internetu šta se nudi u vašem kvartu i jednostavno se odvažite. Od macrame radionica, radionica crtanja, bojenja, penjanja u prirodi – mogućnosti su brojne, a odličan su način da popunite svoja poslepodneva i odmaknete se od posla.

Izvor: ljepotaizdravlje.hr

lepotaizdravlje.rsCentralITAlliance/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.