Novi izazov: TIMBILDING

by | jul 18, 2009

lepota i zdravlje


Poslovne „igre bez granica“ podstiču timski rad i zbližavaju zaposlene, te su stoga veoma važan deo strategije razvoja svake moderne firme. Timbilding – to su kreativne radionice, predavanja i seminari, zajednički rafting, planinarenje, karaoke, spuštanje konopcem i mnoge druge edukativno–zabavno-rekreativne aktivnosti u kojima učestvuju zaposleni jedne kompanije.

Svaki član tima, prolazeći kroz različite zadatke, doprinosi uspehu grupe, što stvara pozitivnu atmosferu koja se kasnije prenosi i u kancelariju. Kreiranjem tima kroz timbilding zadovoljavaju se osnovne ljudske potrebe, kao što su osećaj pripadanja i sticanje prijateljstava, što je od velike važnosti za stvaranje zdravog okruženja na radnom mestu i vrhunske poslovne rezultate. U zapadnom svetu timbilding je dostigao veliku popularnost, a isti je slučaj i u našem susedstvu, naročito u Sloveniji i Hrvatskoj. Svoja iskustva vezana za ovu modernu disciplinu otkrivaju nam naše sagovornice.

 

A KAKO TO IZGLEDA U STVARNOSTI…?
U trku skačete s kamena na kamen, upadate u potok, mokri ste do kolena… Neko vas juri, a vi na nepoznatom terenu morate da pronađete zaklon kako vas protivnik ne bi „upucao“! Međutim, to se ipak dešava… Oko vas okupile su se kolege iz kancelarije… Da, tu je Dejan koji ima sto pored vašeg, i ona alapača Vesna što sedi do vrata! I vaš šef je ovde, zove vas po imenu i (ponovo) nešto naređuje… „Diži se! Moramo da bežimo…!“
Ne, ne, ovo nije san, već samo jedna od „kobajagi“ situacija koje bi vas mogle zadesiti ukoliko se, zajedno sa svojim kolegama iz firme, uključite u timbilding – novu disciplinu kreiranu sa ciljem da se zaposleni u firmi zbliže, a sve zarad što bolje atmosfere u kancelariji i konstruktivnijeg pristupa poslovnim zadacima. Uspeh koji postiže vaš tim u rešavanju različitih zadataka reflektovaće se i na radnom mestu, a to i jeste osnovni cilj. Tokom zajedničkih aktivnosti prepoznali ste kvalitete svojih kolega, a predrasude o onima koje niste poznavali potpuno su nestale.
Na posao ste se vratili puni utisaka, ali i elana za nove poslovne izazove.


TIMSKI IGRAČI USLOV SU USPEH A KOMPANIJE
Sanja Šegrt, PR „Mercator S“-a

Menadžment kompanije shvatio je značaj kolektivnog duha za razvoj preduzeća, tako da se druženja organizuju nekoliko puta godišnje. Zahvaljujući timbildnigu, često gostujemo jedni kod drugih, trudeći se da opravdamo osnovne principe ovog programa, a jedan od njih jeste da je tim grupa ljudi koja ima zajednički cilj. Prošle godine, tradicionalna Merkatorijada održana je u junu, u Velenju, u Sloveniji. Preko 20.000 zaposlenih zajedno je jedrilo, odlazilo na jahanje, uživalo na ringišpilu, vozilo se vozićima kroz prirodu…

Pozitivna atmosfera i u kancelariji
Posebni programi namenjeni su menadžerima koji upravljaju našom kompanijom, pa smo tako prošle godine bili i na seminaru koji je bio edukativnog, zabavnog i kreativnog karaktera. Sa ovakvih susreta uvek se vratimo nasmejani i raspoloženi, a takva atmosfera prenosi se i u kancelarije, što i jeste cilj. Već planiramo sledeći timbilding susret, ovoga puta to će biti zajedničko planinarenje ili rafting. Timbilding, kao i svaka veština, mora de se vežba da bi se usvojio. To nije lak zadatak, ali bi za svako preduzeće sa vizijom morao da bude obaveza.


VAžNO JE DA SE ZAPSOLENI DRUŽE I RAZUMEJU
Milica Milić, Direktor korporativnih komunikacija „CPG“

 

Znanja i iskustvo koje sam stekla kao učesnik na timbildingu veoma su korisna, čak i neophodna u vremenima kada većina ljudi oseća jak pritisak i opterećenje radom u kratkim rokovima. „Color Press Group“, kompanija u kojoj sprovodim komunikacionu strategiju i vodim departman za odnose sa javnošću, ima preko tri stotine zaposlenih različitog starosnog doba, obrazovanja, interesovanja i kvalifikacija, pa je timbilding idealan način da jedni od drugih saznaju sa kojim se sve problemima, ali i zadovoljstvima, svakodnevno susreću na radnom mestu. Kao motivaciju imali smo prevazilaženje komunikacijskih problema isticanjem usmene i direktne komunikacije. Smatrali smo da je bitno da se ljudi druže, kako bi se što bolje razumeli i upoznali, ali i da bi saradnja u međuljudskim resursima u kompaniji bila što kvalitetnija.

Prevazilaženje problema u komunikaciji
Prisustvujući raznim treninzima u okviru timbildinga, usvojili smo nove poslovne veštine i konkretne tehnike koje vode rešavanju problematičnih situacija. Upoznali smo se sa veoma praktičnim pravilima, kao što je, na primer, prevazilaženje problema u komunikaciji sa „teškim ljudima“. U obavljanju zadataka bili smo veoma uspešni i shvatili smo na koji način možemo da izbegnemo manipulaciju. Sve to, zajedno sa veštinama koje smo usvojili, pomoglo nam je da i u kancelariji funkcionišemo „kao jedan“.

Tolerancija i poštovanje jačaju timski duh
U mojoj ekipi saradnja se zasniva na toleranciji, poštovanju i vrednom radu po principu „mi smo tim“, bilo da se radi o pohvalama bilo o kritikama. Postali smo svesni toga da nikada ne može samo jedna osoba da bude odgovorna za nešto dobro ili loše. Zahvaljujući timbildingu, upoznali smo se mnogo bolje i sada se odlično razumemo, što su primetili i poslodavci, budući da je naš timski duh sada primetno jači. Vrlo je važno da se zaposleni konstantno usavršavaju, a timbilding je, pored stručnih seminara, najbolji način za to. Ljudski resursi danas su najvažniji kapital jedne kompanije.

Tagovi: