Kontrolišite želju za hranom

by | 22 septembra, 2021

Ključ je u odbacivanju stresa, vođenju računa o porcijama, korišćenju niskokalorijskih zaslađivača, ali i odluci da se, ukoliko je potrebno, potraži stručna pomoć.

Otkad je krenula pandemija virusa korona, mnogi kažu da ne mogu da se kontrolišu kada je hrana u pitanju i da zbog stresa jedu više nego ranije. Neki iz nabavke dolaze sa enormnom količinom hrane za koju kasnije kažu da je moraju pojesti kako ne bi propala, a neki pretrpavaju tanjire svakodnevno i unose mnogo više kalorija nego što im je potrebno, posebno ako im profesija nalaže rad od kuće. Zato je ključno pitanje: kako se „uobročiti”? Stručnjaci smatraju da moramo da usvojimo nekoliko pravila koji će nam pomoći u kontrolisanju konzumiranja hrane.

  • Najvažnije je da naučite da vodite računa o porcijama. To je bitno bez obzira na to da li imate obrok kod kuće, u restoranu, na poslu ili na nekoj zabavi.

  • Ne krivite stres! Sasvim je razumljivo da se ne osećamo uvek dobro od kada je kovid 19 stigao u sve delove sveta, ali ne smemo da dozvolimo da nas strah od korone blokira toliko da zaboravimo na sve druge segmente života. Bitno je da poštujemo sve mere koje predlažu lekari, ali isto tako ne smemo da zbog stresa oko epidemiološke situacije utehu tražimo u frižideru. Pronađite neke od tehnika koje vam mogu pomoći da se oslobodite stresa: meditirajte, šetajte u prirodi, čitajte knjige…

  • Ne idite u kupovinu gladni i umorni jer ćete tada nabaviti mnogo više hrane koja će vas posle mamiti da je pojedete, iako niste gladni. Uz to, nikada nemojte da jedete dok gledate televiziju, jer ćete sigurno pojesti mnogo više nego što bi bio slučaj da ručate za stolom.

  • Nikako ne preskačite obroke. Najčešća greška je preskakanje doručka, što kasnije vodi do obimnijih obroka, posebno onih u večernjim i noćnim satima. Ako konzumirate izbalansirane obroke, koji će se sastojati od doručka, ručka, večere i dve užine, u pravilnim vremenskim razmacima na svakih tri do četiri sata, svakako ćete organizmu obezbediti dovoljno „goriva“ i onda, bez obzira na stres kojem ste izloženi, nećete posezati za dodatnom hranom.

  • Potražite stručnu pomoć ukoliko je potrebno. Jer, nekada jednostavno ne možemo sami da se izborimo sa onim što nas muči zbog čega nam je potrebna pomoć psihologa ili psihijatra. Ne treba da vas bude sramota zbog toga, zato što je mnogo bolje da na vreme razrešite mentalne tegobe, nego da utehu tražite u hrani i gomilate kilograme. To nije dobro za vaše zdravlje, a svakako će uticati i na vaš izgled, što će vas dodatno voditi ka depresiji.

  • Razgovarajte sa dragim ljudima. Podelite svoje misli sa njima, pozovite telefonom osobe koje vam znače u životu i popričajte o nekim lepim stvarima. Otputujte na vikend sa porodicom ili prijateljima u prirodu, uživajte u zelenilu, udišite svež vazduh… Prijaće vam da se smejete i da uživate u nekim lepim pričama, jer će vam to odvratiti pažnju od stresa i žudnje za hranom.

  • Zalepite na frižider lepe motivacione poruke koje će vas odvratiti od prejedanja svaki put kada vam ruka krene ka hrani, iako niste gladni.

  • Ne morate da se odričete ni Coca-Cole, ni kolača ukoliko želite da smršate, ali pazite na ukupan broj kalorija koji unosite. Ukoliko prelaze granicu koju ste postavili, možete konzumirati Coca-Colu Zero koja ne sadrži kalorije ili slatkiše sa niskokalorijskim zaslađivačem, što će vam omogućiti uživanje bez straha od dobijanja kilograma. Redovna upotreba niskokalorijskih zaslađivača doprineće smanjenju energetskog unosa, pa su oni značajna pomoć u održavanju poželjne telesne mase.

lepotaizdravlje.rs Voyagerix/iStock/Getty Images Plus via Getty

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.