Najverniji kupci skupih krpica: Kad abaja „Dior“ krije

by | oktobar 9, 2011

Ekskluzivna dizajnerska garderoba sve češće izviruje ispod burki, abaja i druge tradicionalne odeće stanovnica Bliskog istoka koja sakriva bezmalo sve. Članovi bogatih arapskih porodica gotovo da ne pitaju za cenu kada traže „krpice“ za svečane prilike.
Retko kada ih možete videti u prvim redovima na revijama, veoma su diskretne prilikom kupovine, ali žene sa Bliskog istoka „progurale" su se među najvažije kupce visoke mode.

Taj trend može da iznenadi, ukoliko se zna da su muslimanke, posebno one koje žive u zalivskom regionu, tradicionalno potpuno sakrivene ispod abaja, burki… Međutim, zbog njihovih obaveza – 15 do 20 svadbi tokom godine i brojnih zabava na koje idu svakoga meseca, potrebno im je mnogo više haljina nego evropskom i američkom „društvenom kremu" za povremene dobrotvorne balove i žurke.
A obući istu haljinu dva puta ne dolazi u obzir.
Članovi bogatih arapskih porodica su tradicionalni kupci ekskluzivne dizajnerske garderobe. Najveći kupci dolaze iz Saudijske Arabije, Kuvajta, bogate porodice iz Katara i Ujedinjenih Arapskih Emirata, kojima nije problem da potroše ni 50.000 evra za ekskluzivnu haljinu koja će biti nošena na zabavi na kojoj ne prisustvuju muškarci.
„Sve kraljevske porodice sa Bliskog istoka su naši kupci", izjavila je za Rojters Katerin Riviere iz kuće Kristijan Dior.
Kupci sa Bliskog istoka u poslednje vreme pokazuju veliko interesovanje za libanske kreatore poput Elija Saba i Zuhaira Murada.
„Žene sa Bliskog istoka su naši najveći kupci i najverovatnije će tako i ostati", otkrio je Džefri Aronson, koji je nedavno postao izvršni direktor kuće Emanuel Ungaro, a ranije radio za kreatore Donu Karan, Oskara de la Rentu i Marka Džejkobsa.
Obično na svadbama koje se održavaju u Zalivskim zemljama, žene i muškarci su odvojeni, pa pripadnice lepšeg pola ne prezaju da na takvim skupovima odenu i veoma provokativne haljine.
Na zabavama koje organizuju kraljevske porodice, međutim, vodi se više računa o dubini dekoltea, liniji haljine i samom stilu.

Za žene na Bliskom istoku moda je simbol društvenog statusa i uspeha. Sve one žele da na svadbama i zabavama sijaju i zadive potencijalne svekrve zbog čega se pretežno odlučuju za haljine sa mnogo kristala, dragog kamenja, napravljene od sjajnih tkanina.
Procenjeno na 700 miliona evra, tržište dizajnerske odeće predstavlja najveći segment idustrije luksuznih proizvoda, a u Ujedinjenim Arapskim Emiratima ono čini 42 odsto celokupnog tržišta luksuznih proizvoda.
„Za nas, osim Kine, Bliski istok je tržište koje najbrže raste", potvrdio je Patrik Tomas izvršni direktor modne kuće Ermes.
Za Dior, Šanel, Valentino i druge čuvene modne kuće, koje su najpopularnije među ženama sa Bliskog istoka, najveći izazov je detaljno beležiti šta je ko od kupaca kupio kako se ne bi dogodilo da se na istom skupu pojave dve žene u istim kreacijama.
S obzirom na to da svadbe u zemljama bliskoistočnog regiona traju i do sedam dana, ženama je potrebno najmanje pet do 10 haljina, a biraju se ne one najelegantnije, već prema rečima ljudi iz pojedinih modnih kuća koji su želeli da ne budu imenovani, uglavnom one najskuplje.

 

Tagovi: