Pitali smo nutricionistkinju za predloge: 8 ideja za užinu do 200 kalorija

by | 8 septembra, 2021
Marija Đurković

Treba vam ideja za užinu? Naravno, znamo da želite da to bude nešto zdravo, a i da ne preterate sa količinom. Na pravom ste mestu! Za preporuke smo pitali  nutricionistkinju Mariju Đurković.

Zadatak užine je da nam obezbedi energiju do sledećeg glavnog obroka, zbog čega je nazivamo još i međuobrok. Kao takva, ne treba da bude preobilna niti prekalorična.

Šta užina nije…

„Malo da zamezimo do ručka“ neretko se pretvori u bockanje čajnih kobasica i slaninice, uz ajvar koji će da „otvori apetit“ za ono što sledi.

S druge strane, i one zdravije užine, poput voća, mogu nam drastično povećati broj unesenih kalorija, ako se ne vodimo preporukama o količini.

Šta je dobra ideja za užinu?

Celo voće je odlična užina, ali ukoliko biste malo da promenite i uvedete drugačije međuobroke u ishranu, donosim vam osam predloga sa kojima ne prelazite 200 kalorija, uz napomenu da to ne mora biti mera za svakoga od vas. U nečiji plan ishrane se može uklopati i više kalorija po užini.

Još jedna stvar: što se tiče slane užine, uz svaku možete dodati i neku svežu salaticu. Salate nemaju mnogo kalorija (osim ako im ne dodajete ulja, dresinge, masne sireve…), a hranljive su i pune vitamina.

Pročitajte i… Provereni recept Katarine Stojković – Omega namaz kao odlična đačka užina

Predlozi za zdrave užine

  • 2 manje jabuke pečene u rerni bez šećera + 1 kašika cimeta = 62 kcal
  • 1 krastavac + kocka fete (30 g) = 84 kcal
  • 1 kašika humusa + 1 parče tosta = 105 kcal
  • 1 grčki jogurt + 40 g malina = 121 kcal
  • 1 parče tosta + 30 g mocarele + 2 listića ćurećih prsa = 172 kcal
  • 1 mala konzerva tunjevine + 1 parče integralnog hleba = 179 kcal
  • 1 kuvano jaje + čaša jogurta =190 kcal
  • banana milk šejk: 1 banana + 1 čaša mleka = 197 kcal


Marija Đurković je po struci nutricionista – dijetetičar. Istoimeni smer završila je na Visokoj zdravstvenoj školi strukovnih studija u Beogradu, nakon čega je pohađala kurs u organizaciji Saveza za rekreaciju i fitnes Vojvodine i stekla sertifikat savetnika za ishranu i suplementaciju u rekreaciji i fitnesu. U decembru 2017. otvorila je nutricionističko savetovalište u Novoj Pazovi u kojem je do danas veliki broj njenih klijenata prošao svoj put od želje do cilja. Marija se nada da su svi oni poneli iz savetovališta poneli ljubav prema zdravoj ishrani i zdravim životnim navikama. Od 1. jula 2020. godine savetovalište radi na još jednoj lokaciji, u A bloku na Novom Beogradu.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.