Namirnice bogate vitaminom D jačaju imunitet i poboljšavaju raspoloženje

by | 31 avgusta, 2021
Namirnice bogate vitaminom D

Namirnice bogate vitaminom D jačaju imunitet, poboljšavaju raspoloženje i neophodne su u prvim jesenjim danima.

Kao što znamo, glavni izvor vitamina D je sunčeva svetlost, a tokom jesenjih dana, upravo nam to manjka. Baš zato dolazi i do čuvenog „jesenjeg bluza“. Da bismo to sprečili, neophodno je da u dnevni meni uvrstimo namirnice koje ovog vitamina imaju u izobilju.

Pored toga što vitamin D jača imunitet i poboljšava raspoloženje, on umanjuje rizik od nekih autoimunih bolesti, štiti nerve i mišiće. Neke studije su pokazale da smanjuje rizik i od nekih vrsta kancera. ‌‌‌‌Simptomi manjka vitamina D u organizmu su individualni. Pored bolova i grčeva u mišićima, osobe osećaju umor, slabost i promene raspoloženja. Ipak, mnogi nemaju nikakve simptome.

Pročitajte i… Ovo su znaci da vam nedostaje vitamina D

A kako da ga unosimo u dovoljnoj količini? Ishranom, naravno!

Namirnice bogate vitaminom D

Masna riba

Masna riba poput lososa, pastrmke i skuše omogućava nam 100% dnevne potrebe za vitaminom D. Druga sveža riba koja sadrži ovaj vitamin su som, šaran, sabljarka kao i morski plodovi.

Riba iz konzerve

Haringa, sardine i tuna takođe sadrže vitamin D, a svakako su pristupačnija opcija od gore navedenih vrsta ribe. Ipak, riba u konzervi sadrži i metil-živu, toksin koji se nalazi u ribi, pa nemojte jesti ovu vrstu ribe više od dva puta sedmično!

Ulje od jetre bakalara

Riblje ulje generalno sadrži vitamin D, a bakalar je na prvom mestu. Savet je da uzimate kašiku ribljeg ulja dnevno (na svu sreću, danas postoje i kapsule!)

Pečurke

Ukoliko ne volite ribu ili ste vegan, vitamin D možete konzumirati u vidu pečuraka.

‌Jaja

Jaja su takođe dobar izvor vitamina D, ali se ovaj vitamin nalazi isključivo u žumancetu!

Mleko

Kravlje mleko sadrži dovoljnu količinu vitamina D, ali ukoliko ste vegan, ovog vitamina ima i u alternativnim opcijama poput sojinog, bademovog ili ovsenog mleka.

Jogurt

Šolja ovog napitka sadrži oko 20% dnevne potrebe za vitaminom D, a umesto jogurta, veganska varijanta je tofu.

lepotaizdravlje.rs Yulia Gusterina/iStock/Getty Images Plus via Getty Images

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.