Pitali smo nutricionistkinju: Kako sprečiti nadutost?

Da li ste primetili da se problem nadutosti pojačava tokom letnjih meseci? O tome kako da ga rešimo posavetovali smo se s nutricioniskinjom Marijom Đurković.

by | 23 juna, 2021
Marija Đurković

Da li ste se i vi susreli sa situacijom da – baš kada želite da obučete kupaći kostim ili kraći top, primetite da vam je stomak naduveniji nego ikada?

Činjenica je da se problem nadutosti tokom leta može pogoršati. Toplota, naime, izaziva širenje krvnih sudova, što omogućava da više tečnosti napuni tzv. intersticijske prostore između organa i tkiva. Hronični zapaljenski procesi u digestivnom traktu takođe se pogoršavaju leti, upravo zbog lošije cirkulacije koja može da dovede do sakupljanja toksina i metaboličkog otpada. Neželjeni krajnji rezultat: Više nadimanja tokom leta! Zato nam se nametnulo pitanje Kako sprečiti nadutost? Postavili smo ga nutricionistkinji Mariji Đurković i dobili praktične savete. Pratite ih i rešite se ovog problema!

Uzroci nadutosti mogu biti razni: prekomerna težina, neredovni obroci, previše brze hrane, koja je bogata zasićenim i trans-mastima, kao i velikom količinom soli i šećera. Zatim, do nadutosti mogu dovesti nedovoljan unos vlakana, laktoza, gazirana pića, nedovoljan unos tečnosti, čak može da utiče stres, ciklus kod žena, nedovoljno aktivnosti, kao i određeni lekovi.
* Kao što često napominjem, veoma je bitan individualan pristup i da sami pratite šta vam prija, a šta ne. Nemojte odmah sve isključivati iz ishrane. Takođe, testovi intolerancije nemaju naučnu osnovu i nema potrebe da bacate novac na to.

Saveti: Kako sprečiti nadutost:

1. Jedite sporije: Osobe koje brzo jedu, češće imaju problem sa nadutošću i gasovima.
2. Mahunarke: Ukoliko primetite da vam mahunarke (pasulj, grašak, boranija, sočivo) prave problem, ne morate ih u potpunosti izbacivati iz ishrane, već ih spremite na drugačiji način (npr. pasiranje) ili ih potapajte preko noći.
3. Preveliki obroci: Ukoliko pojedete veliku količinu hrane odjednom, to može da napravi problem. Zato se savetuje da ne jedete jedan ili dva velika obroka, već da imate 3-5 obroka dnevno.
4. Pića koja konzumirate: Smanjite unos gaziranih pića i alkohola, a pojačajte unos vode, čajeva, limunade…
5. San: Spavajte 7-9 sati dnevno.
6. Fizička aktivnost: Redovno se krećite
Savet za kraj: Ponekad možete sve da radite kako treba, a da se nadutost ipak javi. Zato, pratite sebe i svoje telo i ne opterećujte se ako se to povremeno desi. (Pročitajte i… Kada je nadutost razlog za brigu)

Marija Đurković je po struci nutricionista – dijetetičar. Istoimeni smer završila je na Visokoj zdravstvenoj školi strukovnih studija u Beogradu, nakon čega je pohađala kurs u organizaciji Saveza za rekreaciju i fitnes Vojvodine i stekla sertifikat savetnika za ishranu i suplementaciju u rekreaciji i fitnesu. U decembru 2017. otvorila je nutricionističko savetovalište u Novoj Pazovi u kojem je do danas veliki broj njenih klijenata prošao svoj put od želje do cilja. Marija se nada da su svi oni poneli iz savetovališta poneli ljubav prema zdravoj ishrani i zdravim životnim navikama. Od 1. jula 2020. godine savetovalište radi na još jednoj lokaciji, u A bloku na Novom Beogradu.

via Marija Đurković

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.