Pitali ste nutricionistkinju: Kako da poboljšam probavu?

by | 17 novembra, 2021
Kako da pobošljam probavu
Kako da poboljšam probavu pitanje je koje ste putem Instagram profila @lepotaizdravlje.rs postavili nutricionistkinji Mariji Đurković.
Naš probavni sistem zadužen je za to da prvo mehanički, a zatim i hemijski, usitni hranu do najsitnijih delića, kako bi nutritivni sastojci mogli da dopru do svih ćelija našeg organizma.

Probava je ključna za celokupno zdravlje organizma

Međutim, ukoliko probavni sistem ne funkcioniše kako treba, osetićemo višestruke posledice. Ne samo što može doći do bolova u stomaku, nadutosti, gasova i problema sa stolicom, već ni hranljivi sastojci neće dospeti do naših ćelija, što može ostaviti posledice na zdravlje celokupnog organizma.
Srećom, u najvećem broju slučajeva dovoljno je uvesti jednostavne promene u stilu života i ishrani, da bi se probava regulisala, te se samim tim osetio boljitak u zdravlju čitavog organizma. Naravno, ukoliko su problemi naglašeni i traju duže vreme – znate i sami: obavezno je da se javite izabranom lekaru kako biste po njegovom uputstvu obavili sve neophodne pretrage.
Niste sigurni odakle da krenete? Nutricionistkinja Marija Đurković, kao odgovor na pitanje „Kako da poboljšam probavu?“, predlaže da primenite ove strategije.

Pročitajte i… Loša probava? Sedam stvari koje otežavaju varenje

Nutricionistkinja predlaže sveobuhvatan pristup

Za redovnu probavu bitno je da delamo sa više različitih strana.
#1 Potrebno je da unosimo dovoljno tečnosti – 30ml po kilogramu (voda, limunada, čajevi…).
#2 Veoma je važna dovoljna količina vlakana (integralne žitarice, salate, mahunarke…)
#3 Obavezna je fizička aktivnost, i to svakodnevna (šetnje, brzi hod…). Što manje sedenja je imperativ!
#4 Pomoći će vam redovan i uredan san 7-8 sati dnevno.

Ove namirnice pozitivno utiču na varenje

Čia seme
Mleveni lan
Zeleno lisnato povrće
Suve šljive
Čaj od krušine
Psilijum
Voće sa korom – jedna jabuka sa korom – pred spavanje – može pozitivno da utiče.

 

Pročitajte i… Pitali smo nutricionistkinju – kako sprečiti nadutost?

 


Marija Đurković je po struci nutricionista – dijetetičar. Istoimeni smer završila je na Visokoj zdravstvenoj školi strukovnih studija u Beogradu, nakon čega je pohađala kurs u organizaciji Saveza za rekreaciju i fitnes Vojvodine i stekla sertifikat savetnika za ishranu i suplementaciju u rekreaciji i fitnesu. U decembru 2017. otvorila je nutricionističko savetovalište u Novoj Pazovi u kojem je do danas veliki broj njenih klijenata prošao svoj put od želje do cilja. Marija se nada da su svi oni poneli iz savetovališta poneli ljubav prema zdravoj ishrani i zdravim životnim navikama. Od 1. jula 2020. godine savetovalište radi na još jednoj lokaciji, u A bloku na Novom Beogradu.

lepotaizdravlje.rs primipil / iStock via Getty

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.