Predrasude o zdravoj ishrani: Deset namirnica koje neopravdano nose etiketu „loša hrana“

Ako ste, u želji da se hranite zdravo, sa svog jelovnika izbacili masnoće, picu i punomasni jogurt - napravili ste grešku. Bar tako pokazuju nova istraživanja

by | 12 maja, 2021

Masnoće? Pica? Grickalice? Nikako, to je užasno loša hrana! Ovakvo mišljenje čućete od svakoga ko imalo vodi računa o ishrani ili praktikuje dijetu. Pa, ipak, nauka je dokazala da je ovo samo relativna istina.

Predstavljamo vam deset namirnica za koje važi mišljenje da su loše, a koja mogu da budu čak i izuzetno korisne ako ih uključite u jelovnik na pravi način.

Namirnice koje NISU loša hrana

Masnoće za kuvanje

Zdrava ishrana podrazumeva: bez ulja i masti! Tačno? Pa, ne u potpunosti. Ne moramo da jedemo suvu i tvrdu hranu, važno je samo da pazimo koliko ulja koristimo i koja ulja biramo. Nutricionisti preporučuju da za pripremu hrane birate maslinovo, laneno ili ulje avokada.

Crveno meso

Ovo svakako nije savršena namirnica, ali to ne znači da bi trebalo da ga potpuno ukinete sa svog jelovnika. Ovu vrstu mesa često povezujemo sa karidovaskularnim bolestima, a zaboravljamo da je dobar izvor gvožđa i vitamina B12. Takože, nauka je pokazala da nije svako crveno meso jednako „opasno“, već da rizik zavisi od načina pripreme mesa. Izbegavajte viršle, kobasice, salame i konzumirajte crveno meso prvenstveno kuvano ili pečeno u rerni.

Kokteli

Ako želimo da budemo zdravi, moramo li se zauvek odreći pića? Ne! Ako popijete nekoliko koktela nedeljno, to neće uništiti vaše zdravlje, niti ugroziti zdrav stil života. Ukoliko se pitate koje piće da odaberete, odgovor koji nudi nauka sigurno niste očekivali. Tekila! Ovo piće sadrži manje šećera od drugih sličnih alkoholnih napitaka. Samo nemojte zaboraviti da popijete dovoljno vode.

Beli hleb

Oni koji paze na jelovnik često ne žele da razmišljaju ni o jednom jedinom parčetu belog hleda. Nutricionisti tvrde da je to jedna od predrasuda sa kojima bi trebalo raskrstiti. Prava vrsta belog hleba uopšte neće loše uticati na vaše zdravlje. A prava vrsta je ona koju napravite sami, jer ćete tako kontrolisati sastojke od kojih je hleb napravljen.

Pica

Pica je kraljica loše hrane! I to jeste istina ako posmatrate prosečnu picu maručenu iz obližnjeg restorana. Ali, ono što često zaboravimo jeste da to nije jedini način na koji bi pica mogla da se pripremi. Razvucite tanko testo i obogatite picu svežim paradajzom i drugim povrćem i manjom količinom kvalitetnog sira. (Pročitajte i: Sicilijanska vegetarijanska pica!)

Ljuta krilca

Potrebno je samo nekoliko sitnica da se ova hrana iz kategorije „loša“ prebaci u „zdrava“. Umesto u dubokom ulju, spremite ih u rerni, na roštilju ili grilu, a sos spremite sami kod kuće i tako izbegnite dodate šećere.

Krompir

Možda jeste pun skroba, ali krompir je i pun raznih vitamina. U njemu ćete naći vitamine B, magnezijum, vitamin C, vlakna… Pecite krompir u rerni, bez dubokog ulja ili ga skuvajte i zadržaćete veliki procenat ovog nutritivnog blaga.

Grickalice nisu loša hrana

A ne, ovo ne znači da možete da navalite na čips. Ipak, ponekad je pravo zadovoljstvo uživati u slanim grickalicama. Kada ih poželite, napravite kokice!  One su pune vlakana, imaju malo kalorija i jedino što treba jeste da izbegnete natapanje puterom.

Punomasni jogurt

Zastarelo je mišljenje da su mlečni proizvodi koji imaju oznaku nemasni bolji od punomasnih proizvoda. Punomasni jogurt nudi bogatstvo kalicijuma i proteina, a mnogo je ukusniji. Uz to, najnovija istraživanja su dokazala da on nema negativan uticaj na zdravlje.

Čokolada

Oh, ovo je svakako jedno od grešnih zadovoljstava, ali ne morate da ga izbegavate u potpunosti. Dovoljno je da izaberete čokoladu koja je bogata kakaom, odnosno sadrži iznad 70 procenata kakaa. Dakle, crna čokolada je uvek dozvoljena!

lepotaizdravlje.rsLightFieldStudios / iStock via Getty

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.