Reč stručnjaka: 13 saveta za gubitak viška kilograma

Zaboravite na brojanje kalorija. Stručnjaci preporučuju da gubitak viška kilograma bude jednostavan, zdrav i prirodan!

by | 23 aprila, 2021

Odmah da raščistimo: Gubitak viška kilograma nikada nije lak zadatak i ne postoji nijedan savet koji će to promeniti. Pa ipak, namera da smršamo ne mora biti komplikovana kao što mnogi misle. Brojanje kalorija, izbegavanje namirnica, restriktivne dijete… Umesto da prihvatite radikalni pristup, pokušajte da promenite navike. Kako? Saznaćete u nastavku.

Saveti za gubitak viška kilograma

Ne morate sve ove savete isprobati odjednom. Za početak, izaberite nekoliko najjednostavnijih.

1. Budite realni

Kada započnemo restriktivnu dijetu, često nam se desi da se razočaramo kada nakon dve nedelje mučenja stanemo na vagu. Međutim, realnost je da – čak i ako izgubimo samo pola kilograma nedeljno, zapravo smo smanjili unos kalorija, a to je ogroman uspeh! Važno je biti dosledan i uporan.

2. Neka san bude prioritet

San je neophodan za pravilno funkcionisanje celog tela. Istraživanja su pokazala da osobe koje su hronično nenaspavane konzumiranju više kalorija u toku dana, pa se samim tim i goje. Kada ne spavamo dovoljno, hranom pokušavamo da nadomestimo manjak energije, a to radimo pogrešnim namirnicama (slatkišima, grickalicama…). Stoga je veoma važno da spavate oko osam sati svake noći.

3. Gubitak viška kilograma i veličine porcija

Koristite šake za merenje porcija. Na vašem tanjiru, tokom svakog obroka treba da se nađe: jedna šaka proteina, šaka kompleksnih ugljenih hidrata (namirnice od celog zrna), dve šake povrća, a zdrave masti redukujte na veličinu palca. Uz to, konzumirajte i voće.

4. Tanjir kao vodič

Kako biste kontrolisali porcije, koristite manje tanjire i podelite namirnice u grupe. Polovinu tanjira treba da zauzmu povrće ili salata, a drugu polovinu proteini i ugljeni hidrati.

5. Domaća klopa

Umesto kupovnih obroka, preporučuje se da sami pripremate i doručak i ručak i večeru.

6. Zaboravite na grickalice

Grickalice su neprijatelj broj jedan svakog režima ishrane. Jedite svaki obrok otprilike u isto vreme, a između obroka pojedite voćku ili neko povrće, poput šargarepe. Umesto čipseva, štapića i sličnih kupovnih grickalica, isprobajte zdravije varijante: sveže povrće, jogurt sa voćem, neslane semenke i orašasto voće ili humus.

7. Izbor napitaka

Umesto zaslađenih sokova, birajte prirodne. Pijte čajeve i kafu bez šećera i dosta vode.

8. Ne kupujte gladni

Kupovina namirnica praznog stomaka veoma je loša ideja. Tako ćete biti u iskušenju da uzmete nezdrave namirnice. Sastavite spisak i pridržavajte ga se dok ste u prodavnici.

9. Pametni obroci “s nogu”

Kada ne stignete da jedete kuvanu, domaću hranu, i primorani ste da ručate u restoranu, raspitajte se možete li da dobijete manju porciju.

10. Gubitak viška kilograma: Malim koracima do uspeha

Kada postavite cilj, fokusirajte se na male i realne korake do njega. Ukoliko ste odlučili da počnete da vežbate, isplanirajte da za početak idete dva puta nedeljno na trening. Intenzitet ćete vremenom povećavati. (Pročitajte i… Pametni saveti za brzo mršavljenje)

11. Ne oslanjajte se na motivaciju

Mnogi ljudi se oslanjaju na motivaciju kada pokušavaju da izgube višak kilograma. Ali ključ je da stvorite zdrave navike i da budete disciplinovani. Jednostano, ne razmišljajte o tome kao o dijeti već o doživotnom načinu ishrane!

12. Pronađite fizičku aktivnost u kojoj uživate

Bilo da je u pitanju šetnja, vožnja bicikla ili plivanje, razmislite o tome šta vam najviše prija i svaki dan izdvojte makar pola sata za ovu fizičku aktivnost, uz redovne treninge.

13. Podrška sa strane

Recite prijateljima i članovima porodice da planirate da izgubite višak kilograma. Svaka podrška će vam dobro doći. I zapamtite: nikada nije kasno da počnete!

lepotaizdravlje.rsPanupong Piewkleng / iStock via Getty

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i uslovima korišćenja sajta.