Ceo modni svet poludeo je za personalizovanom odećom! Pomodarstvo ili ?

Piše: Tijana Jovanović, modna urednica

Piše: Tijana Jovanović, modna urednica

Modni svet je poslednjih godina toliko poludeo za slovima u različitim oblicima da nam se ponekad u glavi zavrti od čitanja poruka i natpisa na garderobi i aksesoarima. Da li je sve počelo od čuvene Keri ogrlice ili ne?

Nekada je imati lični pečat sa monogramom značilo da ste na važnoj funkciji. Izveženi monogrami na garderobi izrađivani su po narudžbini, a prve monogramirane kreacije u masovnijoj proizvodnji imale su za zadatak da odrede vaš stalež, onima oko vas poruče da ste skupo platili kvalitetnu stvar i da novčano i položajem stojite visoko na lestvici.

Jedan od dobrih primera monogramiranja u masovnoj proizvodnji jesu Louis Vuitton aksesoari. Sa pravom možemo reći da je njihov logo dosadio i Bogu i narodu ali je i dalje veoma popularan, verujemo, upravo zato što poručuje da smo dosta novca izdvojili da kupimo njihov artikal, pod pokrićem da smo osobe sa razvijenim osećajem za dobar stil.

Guliver/Getty Images

Guliver/Getty Images

Da li se sećate vremena kada smo iz čiste ljubavi i potrebe da svima pokažemo kako imamo dobar muzički ukus nosili majice omiljenih bendova? Danas to nije slučaj. Nositi majicu nekog benda ili izvođača postalo je jednostavno kul, pa ih komercijalni brendovi masovno produkuju i prodaju tako da sve gubi svoj originalni smisao.

Pročitajte i… Slatke, ženstvene, trendi. Bez ovih bluza ne može se zamisliti radni dan

Kliknite na sledeću stranicu…

Pre nekog vremena veoma je popularno bilo i nositi garderobu logotipovanu čuvenim svetskim brendovima kao što su Coca Cola, Pepsi, McDonalds, Campbell soup i slično. Nismo sigurni gde je ležao povod za ovo ali moramo priznati da je izgledalo slatko dok nije postalo preterano. Možda je poenta čak i u uvezivanju brendova masovne produkcije radi još veće zarade. Sve to kruži tako što modni brend plaća licencu za logotip prepoznatljivom proizvođaču i kroz njegovo ime povećava i svoju prodaju.

Foto (s leva na desno): Instagram/barbieyunapon, Guliver/Getty Images, Guliver/Getty Images

Foto (s leva na desno): Instagram/barbieyunapon, Guliver/Getty Images, Guliver/Getty Images

Posle ovih talasa na red su došle poruke na svemu, od aksesoara do majica i dukseva. Neke slatke, neke estetski bogate, a neke potpuno bez smisla osim onog da se izgleda dobro u očima modnih sladokusaca. Interesantno je izraziti neki svoj stav na ovaj način, ali ima i onih natpisa koji zaista šalju pogrešnu poruku. U potrazi za originalnošću mnogi ljudi počeli su da nose pretenciozne, bljutave i narcisoidne poruke na sebi. No kad god zavlada neki veliki trend ima i ljudi koji ga pošto poto forsiraju a ne znaju pravi način da ga ponesu.

Sada smo stigli do tačke u kojoj je potrebno potpuno zaboraviti sve ove prethodno pomenute momente i fokusirati se na apsolutno vladajući trend nošenja personalizovane odeće. Ovo može delovati simpatično ili egoistično, kao potreba da se na sav glas slavimo skrećući ljudima pažnju na sebe. Nije za džabe Endi Vorhol rekao: „Jednog dana će svako imati svojih petnaest minuta slave.“

Pročitajte i… Za ovim komadima ćete definitvno poludeti u 2017!

A photo posted by Gigi Hadid (@gigihadid) on

Kao rezime cele priče možemo samo reći da je moda dobra stvar, kao i sve što izražava kreativnost, ali je način na koji određen broj ljudi shvata ono što je u trendu pogrešan. Ako prihvatimo nešto zato što nam se dopada, dobro nam stoji i odražava upravo nas onda je to dopadljivo, lepo, sjajno. Problem nastaje kada pod pritiskom modernog života pokleknemo i prihvatimo čak i ono što nas na kraju može učiniti grotesknim, ili bar neoriginalnim i smešnim.

Da li ćete se okititi slovima ovog proleća? Pišite nam svoje mišljenje na ovu temu…

Tagovi: